Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 861941

Specifičnost crnih tonova u dizajnu i vizualnoj komunikaciji


Glogar, Martinia Ira; Parac-Osterman, Đurđica
Specifičnost crnih tonova u dizajnu i vizualnoj komunikaciji // Zbornik radova 9. znanstveno–stručnog savjetovanja Tekstilna znanost i gospodarstvo / Glogar, Martinia ; Grilec, Alica (ur.).
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 11-15 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 861941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Specifičnost crnih tonova u dizajnu i vizualnoj komunikaciji
(Specificum of Black hues in Design and Visual Communication)

Autori
Glogar, Martinia Ira ; Parac-Osterman, Đurđica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 9. znanstveno–stručnog savjetovanja Tekstilna znanost i gospodarstvo / Glogar, Martinia ; Grilec, Alica - Zagreb : Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016, 11-15

Skup
9. znanstveno–stručno savjetovanje Tekstilna znanost i gospodarstvo "Kreativni mikser"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.01.2016

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Crni tonovi, vizualna percepcija, prostor boje, grafički dizajn, modni dizajn
(Black hues, visual perception, colour space, graphic design, fashion design)

Sažetak
Dokazano je da je boja jedan od ključnih parametara vizualnog doživljaja, a time i jedan od ključnih alata vizualne komunikacije u dizajnu, modi i menadžmentu. Brojna istraživanja potvrdila su važnost boje ne samo kao estetskog, već kao i funkcionalnog parametra koji se, temeljeno na znanstvenim istraživanjima utjecaja i doživljaja boje, koristi kao jedan od osnovnih alata komunikacije prema promatraču u svim djelatnostima u kojima je boja jedan od čimbenika kvalitete. Crna je boja potpune apsorpcije i minimalne zasićenosti kod koje nema utjecaja dominantne valne dužine odnosno tona boje. Upravo karakteristika apsorpcije ukupnog spektra boja i ukupne energije upadnog svjetla, čini ju bojom koja, kada se koristi primjerice u modnom izričaju, ističe samu osobu i njenu individualnost. Crna je visoko zastupljena i u grafičkom dizajnu, kako zbog svojih spektralnih karakteristika koje ju čine idealnom podlogom za isticanje kromatskih boja, tako i zbog poruke koju crna simbolički šalje prema promatraču (moć, elegancija, misterija). U ovom radu razmatrani su neki aspekti uporabe i usklađivanja crnih tonova u modi, grafičkom dizajnu te njena uloga u cjelokupnoj vizualnoj komunikaciji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Tekstilna tehnologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Tekstilno-tehnološki fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Glogar, Martinia Ira; Parac-Osterman, Đurđica
Specifičnost crnih tonova u dizajnu i vizualnoj komunikaciji // Zbornik radova 9. znanstveno–stručnog savjetovanja Tekstilna znanost i gospodarstvo / Glogar, Martinia ; Grilec, Alica (ur.).
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 11-15 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Glogar, M. & Parac-Osterman, Đ. (2016) Specifičnost crnih tonova u dizajnu i vizualnoj komunikaciji. U: Glogar, M. & Grilec, A. (ur.)Zbornik radova 9. znanstveno–stručnog savjetovanja Tekstilna znanost i gospodarstvo.
@article{article, author = {Glogar, Martinia Ira and Parac-Osterman, \DJur\djica}, year = {2016}, pages = {11-15}, keywords = {Crni tonovi, vizualna percepcija, prostor boje, grafi\v{c}ki dizajn, modni dizajn}, title = {Specifi\v{c}nost crnih tonova u dizajnu i vizualnoj komunikaciji}, keyword = {Crni tonovi, vizualna percepcija, prostor boje, grafi\v{c}ki dizajn, modni dizajn}, publisher = {Tekstilno-tehnolo\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Glogar, Martinia Ira and Parac-Osterman, \DJur\djica}, year = {2016}, pages = {11-15}, keywords = {Black hues, visual perception, colour space, graphic design, fashion design}, title = {Specificum of Black hues in Design and Visual Communication}, keyword = {Black hues, visual perception, colour space, graphic design, fashion design}, publisher = {Tekstilno-tehnolo\v{s}ki fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font