Pregled bibliografske jedinice broj: 861322
Kreditne rejting agencije i financijsko posredovanje
Kreditne rejting agencije i financijsko posredovanje // Aktualni problemi i izazovi razvoja financijskog sustava / Stojanović, Alen ; Šimović, Hrvoje (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2016. str. 23-42
CROSBI ID: 861322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreditne rejting agencije i financijsko posredovanje
(Credit rating agencies and financial intermediation)
Autori
Pavković, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Aktualni problemi i izazovi razvoja financijskog sustava
Urednik/ci
Stojanović, Alen ; Šimović, Hrvoje
Izdavač
Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2016
Raspon stranica
23-42
ISBN
978-953-346-024-6
Ključne riječi
rejting agencije, rejting ocjena, metodologija rejtinga, regulacija i supervizija rejting agencija
(rating agencies, rating grade, rating methodology, regulation and supervision of rating agencies)
Sažetak
Kreditne rejting agencije postaju sve značajniji sudionici financijskih i gospodarskih sustava. Spektar njihovih aktivnosti i pruženih usluga intenzivno raste i sve su prisutnije i u područjima kojima do sada nisu imale značajniju ulogu. Dominantne aktivnosti kreditne rejting agencije pružale su u najrazvijenijem svjetskom financijskom sustavu Sjedinjenih Američkih Država no zadnjih nekoliko godina ulaze i u bankocentrične financijske sustave. Spor ulazak na europska tržišta značajno ubrzava i primjena novih regulatornih i supervizorskih standarda u poslovanju kreditnih institucija, investicijskih društava te ostalih financijskih institucija koje rejting agencijama daju važnu funkciju u njihovom upravljanju kapitalom i udovoljavanju kapitalnim zahtjevima. Poticanje razvoja financiranja putem financijskih tržišta svakako će biti jedan od uzročnika još značajnije uloge kreditnih rejting agencija i njihovih aktivnosti i na europskom financijskom tržištu. U radu se prikazuje i razvoj regulatornog okvira osnivanja, poslovanja, nadzora i prestanka kreditnih rejting agencija, njihove temeljne aktivnosti i izvori prihoda, ograničenja njihova poslovanja, zahtjevi za transparentnošću, konkurencija i koncentracija na tržištu i druga pitanja koja će bitno oblikovati buduću strukturu tržišta kreditnog rejtinga, kao i moguća rješenja dosadašnjih praksi i anomalija poslovanja kreditnih rejting agencija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija