Pregled bibliografske jedinice broj: 86125
Uporaba udžbenika fizike u školama Primorsko-goranske županije
Uporaba udžbenika fizike u školama Primorsko-goranske županije // Udžbenik i virtualno okruženje / S.Halačev (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2004. str. 167-174 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 86125 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba udžbenika fizike u školama Primorsko-goranske županije
(Using physics textbooks in the schools of Primorsko-goranska county)
Autori
Jurdana-Šepić, Rajka ; Milotić, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Udžbenik i virtualno okruženje
/ S.Halačev - Zagreb : Školska knjiga, 2004, 167-174
Skup
Znanstveno-stručni skup: Suvremeni udžbenik i virtualno okruženje
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kvaliteta nastave fizike; udžbenici
(quality of physics teaching; textbooks)
Sažetak
Anonimnom anketom o korištenju udžbenika fizike obuhvaćeno je 196 učenika sedmih i osmih razreda triju riječkih osnovnih škola, 644 učenika drugih, trećih i četvrtih razreda četiriju riječkih gimnazija i njihovi nastavnici. Anketa je provedena početkom školske godine 2001/2002, a pitanja su se odnosila na prethodnu školsku godinu. 65% osnovnoškolaca rabi udžbenik samo u školi, a 30% osnovnoškolaca služi se njime samostalno. Iako, prema navedenom, nastavnici posvećuju dužnu pažnju radu s udžbenikom, u 68% slučajeva upotreba je udžbenika tijekom nastave fizike pasivna i svodi se na čitanje. Gimnazijski nastavnici fizike smatraju da 46% gimnazijalaca zadržava jednake navike korištenja udžbenika u srednjoj kao i osnovnoj školi, no 52% učenika procjenjuje da u gimnaziji čak rjeđe koriste udžbenik nego u osnovnoj školi. Više od 60% gimnazijalaca nikad ne koristi udžbenik iz fizike te navodi da im on nije koristan. Od onih koji udžbenik koriste, 19% to čini na poticaj nastavnika, samo 6% traga za dodatnim sadržajima, a 52% u udžbeniku traži objašnjenja nastavnih sadržaja. 61% gimnazijalaca češće se služi udžbenikom iz kemije nego udžbenikom iz fizike, dok se udžbenikom matematike češće koristi 39% učenika, ali je podjednak postotak i onih koji udžbenik matematike koriste rjeđe nego udžbenik fizike. Razloge slabog korištenja udžbenika fizike u gimnaziji i nastavnici i učenici vide u neiskustvu učenika u služenju literaturom te u frustriranosti preopširnim nastavnim sadržajima. 50 % gimnazijalaca mahom pozitivno komentira provedenu anketu, upozorava na želju za izražavanjem svojih stavova i apela za angažman na promjeni postojećeg stanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija