Pregled bibliografske jedinice broj: 86119
Domaća zadaća: pokus !
Domaća zadaća: pokus ! // Zbornik radova s Petog simpozija HFD o nastavi fizike: Učenik - aktivni sudionik u nastavi fizike / Buljubašić Mladen; Knežević, S. (ur.).
Split: Hrvatsko filozofsko društvo, 2001. str. 43-48 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 86119 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Domaća zadaća: pokus !
(Homework: simple experiment !)
Autori
Milotić, Branka ; Jurdana-Šepić, Rajka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova s Petog simpozija HFD o nastavi fizike: Učenik - aktivni sudionik u nastavi fizike
/ Buljubašić Mladen; Knežević, S. - Split : Hrvatsko filozofsko društvo, 2001, 43-48
Skup
Peti simpozij HFD o nastavi fizike: Učenik - aktivni sudionik u nastavi fizike
Mjesto i datum
Makarska, Hrvatska, 18.04.2001. - 20.04.2001
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nastava fizike; jednostavan pokus
(physics teaching; simple experiment)
Sažetak
Predstavljamo pokuse pogodne za samostalan rad učenika, koji zbog jednostavnih nastavnih sredstava mogu biti zadani za domaću zadaću. Budući da se na satu samo raspravlja o opažanjima, rasterećuje se nastava i štedi vrijeme. Samostalan domaći rad učenika, obavljen uz pomnu prethodnu pripremu, od izvanrednog je značaja za aktiviranje i osamostaljivanje učenika u mišljenju i zaključivanju. Učenik opisuje opažanja, komentira ih i pokušava formulirati načelo i zaključak. Učenik radi bez prisile, kada je raspoložen, sam odabire vrijeme, tempo, dinamiku i opseg posla. Radna atmosfera je zato opuštena te bez, u školi često prisutnih, frustracija i etiketiranja, što značajno utječe na manifestaciju i razvijanje učenikovih sposobnosti. Ova metoda vodi na izravan susret učenika s fizikom (prirodom) i kreiranje njegovog osobnog iskustva fizikalnog svjetonazora. Ne treba potcijeniti činjenicu da bi pokus izveden za domaću zadaću trebao učeniku, bez obzira na dubinu i kvalitetu njegova istraživanja, predstavljati zabavu, kategoriju koja je nažalost sve češće disjunktna s učenikovim poimanjem škole i učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski