Pregled bibliografske jedinice broj: 860973
Faktorska analiza nekih testova za procjenu motoričkih i morfoloških dimenzija učenika šestog razreda osnovne škole
Faktorska analiza nekih testova za procjenu motoričkih i morfoloških dimenzija učenika šestog razreda osnovne škole // Metode rada u području edukacije, sporta i sportske rekreacije / Findak, Vladimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2003. str. 62-65 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 860973 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Faktorska analiza nekih testova za procjenu
motoričkih i morfoloških dimenzija učenika šestog
razreda osnovne škole
(Factor analysis of some tests for assessment of
motor and morphological dimension of sixth-grade
pupils of elementary school)
Autori
Jozić, Marijan ; Đurak, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Metode rada u području edukacije, sporta i sportske rekreacije
/ Findak, Vladimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2003, 62-65
Skup
12. ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
Mjesto i datum
Rovinj, Hrvatska, 17.06.2003. - 21.06.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
faktorska analiza ; motoričke dimenzije ; morfološke dimenzije ; individualizacija rada u nastavi
(factor analysis ; motor dimensions ; morphological dimensions ; individualization of work in teaching)
Sažetak
Na uzorku od 50 učenika šestog razreda osnovne škole analizirana je latentna struktura morfološko - motoričkih dimenzija s 10 testova. Intencionalni predmet mjerenja testova bile su dimenzije bitne za normalan rast i razvoj učenika. Faktorskom analizom u prostoru situacijske motorike ekstrahirana su 4 faktora u inicijalnom i 3 faktora u finalnom provjeravanju koji objašnjavaju 73, 67 % varijance u inicijalnom i 63.46 % ukupne varijance u finalnom provjeravanju manifestnog prostora. Sve te rezultate i eklatantne pomake možemo pripisati efikasnosti samoga plana i programa, primjeni suvremenih metodičkih organizacijskih oblika rada u edukaciji (rad u stanicama, kružni oblik rada, izmjenično odjelski oblik rada s dopunskim vježbama), odabiru primjerenih metoda rada, a najviše procesu individualizacije rada u nastavi, edukaciji. Odnosno, na većem broju manifestnih varijabli među kojima postoji korelacija (povezanost) u cilju kondenzacije podataka manifestnih varijabli na manji broj latentnih dimenzija koje su odgovorne za kovariranje rezultata ispitanika u manifestnom prostoru su test funkcionalnih sposobnosti (F6 TRČ), test podizanje trupa (MPODT), test izdržaj u visu zgibom (MIV) te test repetitivne snage (MPT).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kineziologija