Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 860890

Vizualni postupci u istraživanjima s djecom


Rengel, Katarina
Vizualni postupci u istraživanjima s djecom // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik radova / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 543-554 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 860890 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vizualni postupci u istraživanjima s djecom
(Visual Methods in Research with Children)

Autori
Rengel, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik radova / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016, 543-554

ISBN
978-953-58055-5-7

Skup
Prvi međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti "Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja"

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
vizualni postupci, istraživanja s djecom, interpretativni pristup istraživanjima, dječji glasovi
(visual methods, research with children, interpretative approach to research, children’s voices)

Sažetak
U suvremenoj metodologiji istraživanja djetinjstva zagovara se uporaba vizualnih postupaka. Riječ je o kvalitativnom, interpretativnom pristupu istraživanjima u kojem se naglašava važnost osobnih perspektiva sudionika istraživanja koje istraživač pokušava shvatiti „iznutra“. Postupci koji se unutar toga pristupa koriste temeljeni su na shvaćanjima o djeci kao pouzdanim informantima o vlastitim životima. Uporabom vizualnih postupaka pokušavaju se nadići ograničenja „tradicionalne“ metodologije istraživanja djetinjstva. Umjesto pozicije objekta zagovara se pozicija djece kao subjekata istraživanja, čije su ekspresije osobnih iskustava metodologijski pouzdane. Najčešći vizualni postupci u sklopu „mozaičkog pristupa“ istraživanjima koji se koriste u istraživanjima s djecom jesu: crtanje, slikanje, fotografiranje te stvaranje video uradaka. Istraživači argumentiraju vrijednost tih postupaka agentnošću djece, što u istraživanjima znači osnaživanje pozicije djece i njihovih autentičnih glasova o vlastitim životima. Teorijska elaboracija u radu nadopunjuje se primjerima dvaju preliminarnih istraživanja s djecom u kojima se koristio vizualni postupak crtanja. Cilj prvog preliminarnog istraživanja bio je doznati dječje viđenje vlastitog svakodnevnog života u obitelji dok je cilj drugog preliminarnog istraživanja bio doznati dječje viđenje vlastitog svakodnevnog života u dječjem vrtiću. Istraživanja su provedena s hotimičnim uzorkom 20 djece u jednom gradskom vrtiću koristeći postupak crtanja. Provedbom navedenih istraživanja propitivale su se metodologijske mogućnosti crtanja kao vizualnog postupka za doznavanje o dječjem viđenju njihova svakodnevnog života. Iz provedenih preliminarnih istraživanja vidljiva je mogućnost korištenja vizualnog postupka crtanja u sklopu mozaičkog pristupa istraživanjima s djecom ako se u obzir uzme kontekst istraživanja, ako ga se kombinira s drugim postupcima te ako se crteži interpretiraju u interakciji djece i odraslih, pri čem je nužan odmak odraslih od pozicije moći.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Katarina Bogatić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Rengel, Katarina
Vizualni postupci u istraživanjima s djecom // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik radova / Jerković, Berislav ; Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2016. str. 543-554 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Rengel, K. (2016) Vizualni postupci u istraživanjima s djecom. U: Jerković, B. & Škojo, T. (ur.)Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja Zbornik radova.
@article{article, author = {Rengel, Katarina}, year = {2016}, pages = {543-554}, keywords = {vizualni postupci, istra\v{z}ivanja s djecom, interpretativni pristup istra\v{z}ivanjima, dje\v{c}ji glasovi}, isbn = {978-953-58055-5-7}, title = {Vizualni postupci u istra\v{z}ivanjima s djecom}, keyword = {vizualni postupci, istra\v{z}ivanja s djecom, interpretativni pristup istra\v{z}ivanjima, dje\v{c}ji glasovi}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetni\v{c}ka akademija u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rengel, Katarina}, year = {2016}, pages = {543-554}, keywords = {visual methods, research with children, interpretative approach to research, children’s voices}, isbn = {978-953-58055-5-7}, title = {Visual Methods in Research with Children}, keyword = {visual methods, research with children, interpretative approach to research, children’s voices}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetni\v{c}ka akademija u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font