Pregled bibliografske jedinice broj: 860854
Kompetencije nastavnika instrumenta
Kompetencije nastavnika instrumenta // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014. str. 135-136 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 860854 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije nastavnika instrumenta
(The competencies of musical instrument teachers)
Autori
Sabljar, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2014, 135-136
ISBN
978-953-58055-3-3
Skup
1. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti, Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencije, nastava klavira, instrumentalna pedagogija, metodika
(competencies, piano teaching, musical instrument pedagogy, teaching methods)
Sažetak
Cilj suvremenog obrazovanja je višesmjerni razvoj pojedinca u znanjima, vještinama i sposobnostima. Višesmjernost obrazovanja prisutna je na svim razinama, a imperativ je i obrazovanja na visokoškolskim ustanovama. Od nastavnika visokoškolskih ustanova zahtjeva se disperzivan pristup poučavanju u određenom znanstvenom ili umjetničkom području. Disperzija poučavanja podrazumijeva pristup koji u fokus poučavanja stavlja različite elemente nužne za stjecanje znanja, vještina i stavova. Ti različiti elementi čine spektar znanja pojedinog područja. Stečena različita znanja se potom koheziraju u studentu tvoreći stručnog i višesmjerno kompetentnog stručnjaka određenog područja. Ovakav oblik visokoškolskog obrazovanja važan je posebno za ustanove koje obrazuju buduće nastavnike bilo kojeg znanstvenog ili umjetničkog područja. Radom će se problematizirati obrazovanje nastavnika klavira, budućih instrumentalnih pedagoga. U 2010. godini u sklopu projekta Polifonia izdan je priručnik Instrumental and vocal teacher education: European perspectives koji donosi opsežno izvješće o situaciji u obrazovanju nastavnika instrumenta i pjevanja u Europi, kao i smjernice za daljnji razvoj instrumentalne pedagogije. U priručniku su definirane ključne kompetencije koje mora posjedovati nastavnik instrumenta i pjevanja. Kolegijima Metodike nastave klavira i Pedagoška praksa nastavnici visokoškolskih ustanova obrazuju buduće nastavnike instrumenta. Nužnost je prilagodba tema i sadržaja spomenutih kolegija kako bi kod studenata razvili sve potrebne kompetencije potrebne suvremenom instrumentalnom pedagogu. Studenti na kolegiju trebaju steći usko stručne kompetencije o vještini sviranja instrumenta, ali i specifične pedagoške i psihološke kompetencije koje su jednako važne za nastavu instrumenta. Multikompetentnost kakvu treba imati nastavnik instrumenta moguće je postići sadržajnom prilagodbom kolegija. Prilagodba podrazumijeva glazbi usmjerene općepedagoške, psihologijske i druge teme.
Izvorni jezik
Hrvatski