Pregled bibliografske jedinice broj: 860168
Mjesto srednjoškolskoga predmeta Likovna umjetnost u okviru umjetničkoga područja odgojno- obrazovnog sustava Republike Hrvatske
Mjesto srednjoškolskoga predmeta Likovna umjetnost u okviru umjetničkoga područja odgojno- obrazovnog sustava Republike Hrvatske // Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju
Mitrovica: Fakultet umetnosti Univerziteta u Prištini, 2016. str. 54-54 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 860168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjesto srednjoškolskoga predmeta Likovna
umjetnost u okviru umjetničkoga područja
odgojno- obrazovnog sustava Republike Hrvatske
(The place of secondary school subject Visual
Arts within the framework of the art area of
the educational system of the Republic of
Croatia)
Autori
Alviž, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju
/ - Mitrovica : Fakultet umetnosti Univerziteta u Prištini, 2016, 54-54
ISBN
978-86-83113-12-5
Skup
Tradicionalno i savremeno u umetnosti i obrazovanju
Mjesto i datum
Kosovska Mitrovica, Kosovo, 04.11.2016. - 06.11.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
likovna umjetnost, umjetničko odgojno-obrazovno područje, kurikulum, srednjoškolsko obrazovanje, odgojno-obrazovni sustav Republike Hrvatske
(visual arts, art area, curriculum, secondary education, the educational system of the Republic of Croatia)
Sažetak
Strukturiranje kurikuluma u odgojno-obrazovna područja u hrvatskom je obrazovnom sustavu u novije vrijeme predloženo Nacionalnim okvirnim kurikulumom za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (2010. ; dalje NOK), a sličan je model nastavljen u okviru Cjelovite kurikularne reforme (dalje CKR) započete 2015. godine. Srednjoškolski predmet Likovna umjetnost te njemu srodni predmeti u strukovnim i umjetničkim školama uvršteni su u umjetničko odgojno-obrazovno područje koje prema NOK-u obuhvaća Vizualne umjetnosti i dizajn, Glazbenu kulturu i umjetnost, Filmsku i medijsku kultura i umjetnost, Dramsku kulturu i umjetnost te Umjetnost pokreta i plesa dok je prema CKR-u i Prijedlogu Nacionalnog dokumenta umjetničkoga područja kurikuluma (2016.) ono sastavljeno od Vizualne umjetnosti, Glazbene umjetnosti, Književnosti, Umjetnosti pokreta i plesa te Dramske umjetnosti. U izlaganju će se dati kritički osvrt na koncepciju umjetničkoga područja u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu, temeljen prije svega na analizi spomenutih i s njima povezanih kurikulumskih dokumenata te prikazu trenutačne situacije u nastavnoj praksi. Kroz kratku usporedbu s inozemnim kurikulumima posvećenima umjetničkom odgoju i obrazovanju, poseban će naglasak biti stavljen na mjesto i ulogu srednjoškolskoga predmeta Likovna umjetnost u koncepciji i realizaciji ciljeva umjetničkoga područja u okviru hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava i njegovih reformskih promjena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti