Pregled bibliografske jedinice broj: 860085
Kulturni identitet vs. globalizacija: transmoderni kulturni turizam
Kulturni identitet vs. globalizacija: transmoderni kulturni turizam // Kultura , identitet, društvo – Europski realiteti / Brekalo, Miljenko et al. (ur.).
Osijek: Odjel za kulturologiju Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, 2014. str. 597-608 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 860085 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturni identitet vs. globalizacija: transmoderni kulturni turizam
(Cultural identity vs. globalization: transmodern cultural tourism)
Autori
Ricl, Jesenka ; Leko Šimić, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kultura , identitet, društvo – Europski realiteti
/ Brekalo, Miljenko et al. - Osijek : Odjel za kulturologiju Sveučilišta J.J. Strossmayera u Osijeku, Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb, 2014, 597-608
ISBN
978-953-7964-18-4
Skup
Kultura , identitet, društvo – Europski realiteti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 20.03.2013. - 21.03.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
baština, globalizacija, identitet, kultura, marketing, turizam
(heritage, globalization, identity, culture, marketing, tourism)
Sažetak
Tema rada je umnožavanje kulturnog identiteta uslijed procesa globalizacije, trans - moderni kulturni turizam, te razvoj održive i kontrolirane turističke djelatnosti u Hrvatskoj kroz odabir primjerenih marketing koncepcija. Globalno shvaćanje kulturnog identiteta i prihvaćanje lokalnih spoznaja pruža pojedincu osjećaj pripadnosti, zajedništva i nacionalnosti. Zbog subjektivnosti zajednice proces globalizacije ne utječe na homogenizaciju kultura, jer je čovječanstvo u kontinuiranoj potrazi za kulturnim porijeklom. Trans - moderni putnici su začetnici novih spoznaja o posljedicama globalnog ekonomskog razvoja. Oni razumiju pozitivne i negativne učinke sudjelovanja u turizmu lokalnih zajednica, te vrijednost održivog načina poslovanja u turističkom sektoru. Kulturno nasljeđe Hrvatske je nedjeljivo i globalno interaktivno, što implicira primjenu holističkog pristupa percepcije njegovih pojavnih oblika. Pozitivni i negativni učinci globalizacije su kreativna i stimulativna interakcija elemenata različitih kultura. U tim je okolnostima najveći izazov zaštita i očuvanje materijalne, te prenošenje nematerijalne kulturne baštine na buduće generacije. Razvoj selektivnog turizma doprinosi jačanju nacionalnog kulturnog identiteta bez kojega je gotovo nemoguće valorizirati potencijal kulturne baštine i kulturnog identiteta. U tom kontekstu značajnu ulogu može imati primjena marketing koncepcije u kreiranju ponude kulturnog dobra i definiranju kulturnog identiteta. Prezentacijom ponude takve vrste i pozicioniranjem u svijesti trans - modernog putnika moguće je kreirati očekivanja i nova iskustva za sudionike kulturnog turizma. Marketing koncepcija je temelj za definiranje modela održivog razvoja kulturno turističke djelatnosti, jer turizam može imati pozitivne i negativne učinke na kulturnu baštinu i raznoliku receptivnu zajednicu zemlje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija