Pregled bibliografske jedinice broj: 859889
"Kazališni izvrsnici s engleskoga govornog područja na osječkoj ratnoj pozornici (1990. - 1998.)"
"Kazališni izvrsnici s engleskoga govornog područja na osječkoj ratnoj pozornici (1990. - 1998.)" // Domovinski rat, njegove gospodarske, demografske i socijalne posljedice i perspektive na području hrvatskog Istoka / Brekalo, Miljenko (ur.).
Zagreb: Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, 2017. str. 159-169
CROSBI ID: 859889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Kazališni izvrsnici s engleskoga govornog područja na osječkoj ratnoj pozornici (1990. - 1998.)"
("Theatrical Classics from the English Language Area on the Osijek Wartime Stage (1990 - 1998)")
Autori
Živić, Tihomir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Domovinski rat, njegove gospodarske, demografske i socijalne posljedice i perspektive na području hrvatskog Istoka
Urednik/ci
Brekalo, Miljenko
Izdavač
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
159-169
ISBN
978-953-7964-54-2
Ključne riječi
Domovinski rat ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; raspored ; engleski izvrsnici
(Croatian War of Independence ; Croatian National Theater in Osijek ; schedule ; English classics)
Sažetak
Tijekom obrambenoga hrvatskog Domovinskog rata (1990.‒1998.), u ranjenom osječkom Hrvatskom narodnom kazalištu nipošto nisu izvedene samo predstave priređene prema ostvarenjima hrvatskih književnika ili očekivana uprizorenja domoljubnih pobudnica i prigodnica slavonskih zavičajnih pisaca. Naprotiv, prkoseći neprijatelju i potvrđujući da za nedaća umjetnost nužno ne mora zanijemjeti, neušutkana je i ponosna osječka Talija, na posvemašnje čuđenje strane uljudbene javnosti, nastojala kakvoćom svoje glume ne zaostajati za ostalim sredinama, a snagom izgovorene riječi bitno ne odudarati od mirnodopskoga razdoblja. Kad je izravni pogodak višecijevnoga bacača 16. studenoga 1991. pokušao zatvoriti njezino gledalište, netom obnovljeno 27. studenoga 1985., otad beskućna osječka ratna pozornica, na 125. obljetnicu svoga postojanja, postavljala je na ruševinama nekadašnjega hrama, sve do novoga proplamsaja starim sjajem 27. prosinca 1994., i djela izvrsnikâ s engleskoga govornog područja. Samuel Beckett zlosutno je tako i ovdje zborio o ništavnosti i otuđenosti bivstvovanja u nerazumnoj, obezličenoj stvarnosti, dok su Ray Cooney te nezaobilazni William Shakespeare, nerijetko izazivajući smijeh kroz suze, vidali ratni Osijek svojom neprolaznom vedrinom…
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Znanost o umjetnosti
Napomena
During the defensive Croatian War of Independence (1990‒1998), the performances directed pursuant to the creations by the Croatian men of letters, or the expected inscenations of patriotic exhortations and occasional pieces by the local Slavonian writers, were by no means the only ones staged in the Osijek’s wounded Croatian National Theater. On the contrary, having defied the enemy and having confirmed that the arts do not have to, necessarily, be numbed during adversities, the unsilenced and proud Osijek’s Thalia aspired not to lag behind other communities regarding the quality of its histrionics and not to essentially be different from a peaceful period by the might of a spoken word, to the utmost astonishment of the foreign cultural audience. When a direct shot by a multiple rocket launcher on November 16, 1991, on the occasion of the 125th anniversary of its existence, tried to close its auditorium, recently reconstructed on November 27, 1985, the Osijek’s war stage, homeless as of that time, all up to a new radiance of the old splendor on December 27, 1994, also produced the plays by the classics from the English language area at the ruins of the former temple. And thus also here, Samuel Beckett has ominously spoken on nihilism and existential alienation in an absurd, impersonal reality, while Ray Cooney and the inomissible William Shakespeare have swathed the wounds of the war-torn Osijek by virtue of their everlasting vivacity, having frequently caused a laughter through tears…
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku - Odjel za kulturologiju
Profili:
Tihomir Živić
(autor)