Pregled bibliografske jedinice broj: 859390
Istjecanje tekućine iz posuda različitih oblika - od povijesne miskoncepcije do istraživačke nastave fizike
Istjecanje tekućine iz posuda različitih oblika - od povijesne miskoncepcije do istraživačke nastave fizike // XII. HRVATSKI SIMPOZIJ O NASTAVI FIZIKE Povezivanje nastave fizike i istraživanja ZBORNIK RADOVA / I. Ivanjek, P. Pećina, M. Planinić, A. Sušac (ur.).
Zagreb: Htvatsko fizikalno društvo, 2015. str. 70-78 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 859390 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istjecanje tekućine iz posuda različitih oblika - od povijesne miskoncepcije do istraživačke nastave fizike
(Fluid flow from vessels of different shapes - from historical misconception to research-oriented teaching of physics)
Autori
Lopac, Vjera
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XII. HRVATSKI SIMPOZIJ O NASTAVI FIZIKE Povezivanje nastave fizike i istraživanja ZBORNIK RADOVA
/ I. Ivanjek, P. Pećina, M. Planinić, A. Sušac - Zagreb : Htvatsko fizikalno društvo, 2015, 70-78
ISBN
978-953-7178-18-5
Skup
XII. HRVATSKI SIMPOZIJ O NASTAVI FIZIKE Povezivanje nastave fizike i istraživanja
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.03.2015. - 01.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
domet mlaza tekućine, boce različitih oblika s otvorima, Torricellijev zakon, miskoncepcije u fizici
(range of the fluid jet, bottles and buckets with holes, Torricelli's law, misconceptions in physics)
Sažetak
Mlazovi vode koji istječu iz otvora na stijenci cilindrične posude i mjerenje njihovih dometa sjajan su primjer pokusa prikladnog za nastavu fizike i učeničke projekte, ali i izvor miskoncepcija koje se od davnine provlače kroz udžbenike i popularne prikaze. Polazeći od Torricellijeva zakona za istjecanje tekućine kroz mali otvor na posudi, u ovom je radu analizirana ovisnost dometa mlaza o položaju otvora, a posebna je pozornost posvećena ulozi podloge na koju je postavljena posuda. Istraživanje je prošireno i na raznolike drukčije oblike posuda. Opisane su teorijske i numeričke metode određivanja oblika i dometa mlaza koje ne premašuju opseg znanja srednjoškolaca i studenata prve godine, a predloženi su i načini njihove eksperimentalne provjere. Interes za opisane pokuse i numeričke proračune potaknut je činjenicom da ti fenomeni do sada nisu bili temeljitije istraženi, a o egzaktnom opisu istraživanja, s primjerima posuda različitih oblika i sugestijama o primjeni u nastavi, objavljen je članak[1] u najpoznatijem američkom časopisu za metodiku nastave fizike. [1]Vjera Lopac:Water Jets from Bottles, Buckets, Barrels, and Vases with Holes, The Physics Teacher, Vol. 53 (March 2015), pp. 169 - 173
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Pedagogija
Napomena
Https://www.researchgate.net/profile/Vjera_Lopac/publications?pubType=inProceedings
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagreb
Profili:
Vjera Lopac
(autor)