Pregled bibliografske jedinice broj: 859168
Socijalna kompetentnost učenika mlađe školske dobi
Socijalna kompetentnost učenika mlađe školske dobi, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 859168 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna kompetentnost učenika mlađe školske dobi
(Social competence of younger school-age children)
Autori
Šaravanja, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
26.09
Godina
2016
Stranica
54
Mentor
Mlinarević, Vesnica
Neposredni voditelj
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
socijalna kompetencija, suradnja, pedagoške radionice
(social competence, cooperation, educational workshops)
Sažetak
Socijalna kompetencija ili socijalna inteligencija, sve više postaje predmetom proučavanja i zanimanja ljudi. Definira se kao djelotvorno funkcioniranje u socijalnom kontekstu (Brdar, 1993). Biti socijalno kompetentan izuzetno je važno kako bismo zadovoljili svoje potrebe za bliskošću i kvalitetnim međuljudskim odnosima, ali isto tako i da bismo, bez obzira koliko nešto bilo osjetljivo za reći, sačuvali obraz sugovornika.Cilj ovoga rada bio je istražiti kompetentnost učenika u suradničkim aktivnostima i samim time unaprijediti suradničke odnose u razredu s naglaskom na razvijanje pozitivne slike o sebi i nenasilnom rješavanju sukoba. U ostvarenju toga cilja korištena je istraživačka metoda - studija slučaja i sociometrija. Slučaj su činili učenici 4.b razreda iz Osnovne škole Josipovac. Istraživanje je provedeno kroz pet pedagoških radionica: Moje pozitivne osobine, Jezik zmije i žirafe, Suradnja zašto je važna?, Neverbalna suradnja i Zajedno smo jači. Rezultati istraživanja pokazuju da su učenici spremni na suradnju s učenicima suprotnoga spola, da pokazuju osnovna pravila suradničkoga ponašanja, ali i da ima prostora za napredovanje, osobito kod pojedinih učenika kojima je potrebno više samopouzdanja kako bi bili aktivniji u grupi, ali tu je i uvijek prisutan problem nedovoljno razvijenih vještina za konstruktivno rješavanje sukoba. Nadalje, pedagoške su se radionice pokazale kao dobar način unaprjeđenja suradničkog ponašanja, ali i samog odnosa među učenicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek