Pregled bibliografske jedinice broj: 859159
Pedagoške kompetencije učitelja primarnog obrazovanja
Pedagoške kompetencije učitelja primarnog obrazovanja, 2016., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 859159 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške kompetencije učitelja primarnog obrazovanja
(Pedagogical competence of primary school teachers)
Autori
Topić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
08.09
Godina
2016
Stranica
69
Mentor
Mlinarević, Vesnica
Neposredni voditelj
Brust Nemet, Maja
Ključne riječi
učitelji, kompetencije, pedagoške kompetencije, razredna nastava
(teachers, competence, pedagogical competences, classroom teaching)
Sažetak
Među brojnim kompetencijama koje suvremeni učitelj mora posjedovati, pedagoška kompetencija iznimno je bitna sastavnica za kvalitetu odgojno obrazovnoga procesa. Pedagoški kompetentan učitelj treba posjedovati posebna pedagoška znanja i vještine, ali i osobine ličnosti potrebne za izgrađivanje odnosa s učenicima, roditeljima, kolegama te svim ostalim sudionicima odgojno - obrazovnog procesa. S ciljem istraživanja pedagoške kompetentnosti učitelja provedeno je istraživanje o pedagoškim kompetencijama učitelja na uzorku ispitanika 65 učitelja razredne nastave u deset osnovnih škola Osječko-baranjske županije u Republici Hrvatskoj te 75 učitelja razredne nastave u četrnaest devetogodišnjih osnovnih škola u Bosni i Hercegovini. To znači da je anketirano ukupno 140 učitelja primarnoga obrazovanja u 24 osnovne škole. Rezultati provedenog istraživanja pokazali su kako su ispitani učitelji svoje pedagoške kompetencije najviše stekli na fakultetu i u školi, a najmanje na neformalnim usavršavanjima. Također, učitelji su pedagoški kompetentni u svim područjima pedagoškoga djelovanja, a najviše u područjima utvrđivanja učenikova postignuća u školi, u području oblikovanja razrednoga ozračja, a najmanje u područjima izgradnje kurikuluma (školskoga kurikuluma, kurikuluma nastave i školskog podsustava). Također se pokazalo da se učitelji koji su studirali ili rade u RH ne osjećaju pedagoški kompetentnijima u svim područjima pedagoškoga djelovanja u odnosu na učitelje koji su primarno obrazovanje završili ili rade u BiH. Razlika ne postoji ni u zadovoljstvu informacijama o odgoju s obzirom jesu li fakultetsko obrazovanje završili u RH ili BiH. Također, razlika u doživljaju kompetentnosti ne postoji među učiteljima urbane i ruralne sredine te učiteljima s više ili manje godina radnog staža.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek