Pregled bibliografske jedinice broj: 858876
Zaštita spomenika u nastavnom procesu predmeta Likovna umjetnost u srednjim školama
Zaštita spomenika u nastavnom procesu predmeta Likovna umjetnost u srednjim školama // Nove smjernice u odgoju i obrazovanju, - Knjiga sažetaka. / Anela Nikčević-Milković (ur.).- Zadar: Sveučilište, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, 2015. (ISBN: 978-953-331-009-1)
Gospić, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 858876 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zaštita spomenika u nastavnom procesu predmeta Likovna umjetnost u srednjim školama
(Monument Protection in the Art Curriculum of Secondary Schools)
Autori
Brajnov Botić, Doroti ; Violić, Duško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Nove smjernice u odgoju i obrazovanju, - Knjiga sažetaka. / Anela Nikčević-Milković (ur.).- Zadar: Sveučilište, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, 2015. (ISBN: 978-953-331-009-1)
/ - , 2015
Skup
Nove smjernice u odgoju i obrazovanju, Znanstveni prinosi Dragutina Rosandića, V. Dani Šime i Ante Starčevića, Znanstveno-stručni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 07.05.2015. - 08.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
likovna umjetnost, obrazovanje, zaštita spomenika, kulturna baština
(visual arts, education, monument protection, cultural heritage)
Sažetak
Ovim izlaganjem se još jednom želi ukazati na minimalnu satnicu likovne umjetnosti, a potom i nedovoljnu zastupljenost očuvanja i zaštite spomenika kao zasebne nastavne cjeline u izvedbenim planovima i programima predmeta Likovna umjetnost u gimnazijama, strukovnim i umjetničkim školama u Republici Hrvatskoj. Cilj je, različitim oblicima provođenja suvremene nastave, a posebice projektne nastave, potaknuti promjene u odgoju i obrazovanju, izgraditi svijest o značaju nacionalnog kulturnog naslijeđa kroz poznavanje i valorizaciju nacionalne povijesti umjetnosti. Činjenica jest da se nedostatnom edukacijom o očuvanju i zaštiti spomenika unutar cjelovitog obrazovnog sustava, stvara populacija (izuzev one koja je usko vezana uz struku), koja nije senzibilizirana za prepoznavanje i razumijevanje spomeničke baštine, a time u konačnici i za participaciju u zaštiti kulturnih dobara. Rezultat toga je očit u svakodnevnom životu, tretmanu materijalne i nematerijalne kulturne baštine, brojnim devastacijama, urbanističkom kaosu i lošim infrastrukturnim rješenjima koja se permanentno javljaju. Promjenama u pristupu tumačenja ove problematike, obrazovni ishodi bi zasigurno bili uspješniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Umjetnička akademija, Split