Pregled bibliografske jedinice broj: 858482
Teorija „demokratskog mira“ : put prema građanskom ratu : studija slučaja Iraka
Teorija „demokratskog mira“ : put prema građanskom ratu : studija slučaja Iraka // Suvremene teme, 6 (2013), 1; 28-43 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 858482 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorija „demokratskog mira“ : put prema građanskom ratu : studija slučaja Iraka
(Democratic Peace Theory : A Path Towards Civil War : The Case of Iraq)
Autori
Zgurić, Borna
Izvornik
Suvremene teme (1849-2428) 6
(2013), 1;
28-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
liberalna demokracija, Immanuel Kant, teorija demokratskog mira, građanski rat, Irak
(liberal democracy, Immanuel Kant, democratic peace theory, civil war, Iraq)
Sažetak
Autor smatra kako liberalna paradigma demokratskog mira ima problema u objašnjavanju međunarodne stvarnosti. Demokratizacija nužno ne vodi prema miru, već potiče ratove, prvenstveno u smislu „pravednih ratova“ s ciljem svrgavanja autoritarnih režima. Također, pokazuje se kako demokracije ipak ratuju međusobno. Tome su posebno sklone mlade demokracije. Autor posebno naglašava kako demokratizacija može voditi u građenske ratove. Primjer Iraka pokazuje kako je umjesto mira, demokratizacija dovela do nasilja unutar države što je proizvelo novu nesigurnost za čitavu regiju. Američki ciljevi u Iraku bili su razoružanje Iraka, rat protiv terorizma, širenje slobode, demokracija te uvođenje slobodnog tržišta. Međutim, niti jedan od ciljeva nije ostvaren. Irak je bio razoružan već 1991, dok je tek američkom invazijom na Irak omogućen ulazak Al Kaidi. Posljednja tri cilja, koji ujedno predstavljaju i stupove teorije demokratskog mira, također nisu ostvareni, već je Irak završio u građanskom ratu.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Politologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL