Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 858231

Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom


Matošević, Andreja; Martan, Valentina; Skočić Mihić, Sanja
Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom // 11. Međunarodni balkanski kongres obrazovanja i znanosti, Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost
Poreč, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 858231 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom
(Teachers' Beliefs about Dyslexia)

Autori
Matošević, Andreja ; Martan, Valentina ; Skočić Mihić, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
11. Međunarodni balkanski kongres obrazovanja i znanosti, Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost

Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 12.10.2016. - 14.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Disleksija ; uvjerenja ; stavovi ; individualizirani pristup ; učenici
(dyslexia ; beliefs ; attitudes ; specific methods of teaching ; pupils with dyslexia)

Sažetak
Disleksija je specifična teškoća učenja konstitucionalnog podrijetla koja se odlikuje teškoćom usvajanja čitanja i pisanja. Teškoća utječe na proces stjecanja znanja što uvelike utječe na učenikov školski život koji zahtjeva specifične postupke poučavanja i visoku mjeru podrške (Moats i Dakin, 2012 ; Lenček i sur., 2007 ; Galić- Jušić, 2004 ; Bjelica i sur., 2009). Učitelj, pritom, treba pružiti prilagođene postupke poučavanja i podrške kako bi se učenikove mogućnosti za postizanje uspjeha ostvarile. U istraživanju je sudjelovalo 233 učitelja razredne i predmetne nastave osnovnih škola triju županija: Primorsko-goranske, Karlovačke i Istarske. U svrhu ispitivanja učiteljskih uvjerenja o disleksiji i stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom, u radu su korištene skale: Učiteljska uvjerenja o disleksiji (Wadlington i Wadlington, 2005) i Stavovi učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom (Martan, 2015). Stavovi učitelja su ispitani prema sociodemografskim i drugim obilježjima učitelja pri čemu su utvrđene povezanosti i razlike. Učitelji nedostatno poznaju obilježja, uzroke te materijale i postupke vrednovanja pri poučavanju učenika s disleksijom. Stavovi učitelja prema individualiziranom poučavanju učenika s disleksijom su pozitivni uključujući individualizirane postupke prilagodbe materijala i vrednovanja kao i podršku učeniku kroz razredno ozračje i suradnju sa stručnjacima i roditeljima. Učiteljice razredne nastave koje su se neformalno i formalno usavršavale u području poučavanja učenika s disleksijom imaju statistički značajno pozitivnije stavove prema individualiziranom poučavanju u sva tri segmenta. Rezultati istraživanja ukazuju na potrebu dodatne edukacije studenata Učiteljskog studija i učitelja razredne i predmetne nastave u svrhu poticaja mogućnosti i jakih strana učenika s disleksijom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Profili:

Avatar Url Sanja Skočić Mihić (autor)

Avatar Url Valentina Martan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matošević, Andreja; Martan, Valentina; Skočić Mihić, Sanja
Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom // 11. Međunarodni balkanski kongres obrazovanja i znanosti, Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost
Poreč, Hrvatska, 2016. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Matošević, A., Martan, V. & Skočić Mihić, S. (2016) Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom. U: 11. Međunarodni balkanski kongres obrazovanja i znanosti, Budućnost obrazovanja i obrazovanje za budućnost.
@article{article, author = {Mato\v{s}evi\'{c}, Andreja and Martan, Valentina and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja}, year = {2016}, keywords = {Disleksija, uvjerenja, stavovi, individualizirani pristup, u\v{c}enici}, title = {U\v{c}iteljski stavovi o pou\v{c}avanju u\v{c}enika s disleksijom}, keyword = {Disleksija, uvjerenja, stavovi, individualizirani pristup, u\v{c}enici}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }
@article{article, author = {Mato\v{s}evi\'{c}, Andreja and Martan, Valentina and Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja}, year = {2016}, keywords = {dyslexia, beliefs, attitudes, specific methods of teaching, pupils with dyslexia}, title = {Teachers' Beliefs about Dyslexia}, keyword = {dyslexia, beliefs, attitudes, specific methods of teaching, pupils with dyslexia}, publisherplace = {Pore\v{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font