Pregled bibliografske jedinice broj: 858100
Upravljanje marketingom izvansezonskih događanja u funkciji stvaranje marke grada
Upravljanje marketingom izvansezonskih događanja u funkciji stvaranje marke grada, 2016., postdiplomski specijalisticki, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 858100 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upravljanje marketingom izvansezonskih događanja u funkciji stvaranje marke grada
(Marketing Management and the Importance of off Season Events in City Branding)
Autori
Košuljandić, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, postdiplomski specijalisticki
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
31.05
Godina
2016
Stranica
81
Mentor
Mencer, Ivan
Ključne riječi
marketinške aktivnosti, izvansezonska događanja, marka grada, grad Crikvenica, Advent u Crikvenici
(marketing activities, off-season events, city branding, the town of Crikvenica, Advent in Crikvenica)
Sažetak
Poslovanje svake organizacije nezamislivo je bez marketinga i njegovih aktivnosti. I u organizaciji događanja neophodno je koristiti marketing koncept. Organizator događanja mora znati kako stvoriti događanje koje će zaslužiti posjetiteljevo zanimanje, vrijeme i novac. Potrebno je stvoriti privlačno događanje koje će posjetitelja potaknuti da baš njega odabere među konkurencijom. Marketinškim alatima stvoriti će se privlačan proizvod i postići postavljeni ciljevi, od kojih je temeljni stvaranje marke grada. Turizam je oduvijek imao značajnu ulogu u hrvatskoj ekonomiji stvarajući visok priljev novčanih sredstava turističkim odredištima. Svaka se turistička destinacija trudi stvoriti što privlačniju ponudu koja će u potpunosti zadovoljiti zahtjeve turista nadajući se da će upravo zbog svojih osobina ona biti izabrana među mnoštvom drugih. Gradovi kao turističke destinacije moraju znati kako konkurirati s drugim gradovima te stvoriti sebi prepoznatljivost. Lakše će privući ciljnu skupinu - posjetitelje, investitore, kvalitetnu radnu snagu i ostalo oni gradovi koji usvoje koncepciju stvaranja marke. Ulazeći u proces pronalaska načina diferencijacije u cilju zadovoljavanja potreba postojećih i novih korisnika, gradovi će si osigurati prednost pred konkurencijom. Jedan od načina kako privući pozornost na željenu destinaciju je i organiziranje događanja (često nazivani i „eventi“). Njih je potrebno sve više integrirati u marketing grada i u samu strategiju stvaranja marke grada, odnosno turističke destinacije. Potrebno je konstantno pratiti i ocjenjivati njihov doprinos stvaranju marke, a ne samo financijske pokazatelje svakog pojedinog događanja. Treba težiti stvoriti emocionalnu neopipljivu vezu između grada i ciljne skupine. Također je neophodno kontinuirano usavršavati položaj marke putem integiranog komuniciranja izgradnjom mreže individualaca, poslovnih subjekata i relevantnih institucija koji će podržavati, usavršavati i nadzirati taj sustav. Gradovi se moraju okrenuti kvalitetnim, inovativnim i sveobuhvatnim rješenjima u svrhu privlačenja potrebnih resursa i ciljnih skupina korisnika. Grad Crikvenica bilježi više od stotinu godina tradicije turizma. Blizina zračne luke na otoku Krku, putničke i teretne morske luke u Rijeci te dobra cestovna i željeznička povezanost sa srednjom Europom bile su važne pretpostavke za rani razvoj turizma. Zbog iznimno povoljne klime, blagih zima i umjereno toplih ljeta, miješanja morskog i gorskog zraka, te uvala iznimno čistog i plitkog mora, Crikvenica je već 1906. godine proglašena lječilištem i morskim kupalištem. U posljednje vrijeme posebna pozornost posvećuje se razdoblju pred i posezone za razvoj atraktivne i konkurentne destinacijske ponude s dodanom vrijednošću te slijedom toga i povećanju pritoka novćanih sredstava od samog turizma. Hrvatska turistička zajednica pokrenula je u rujnu 2014. godine projekt Hrvatska 365 čime se žele iskoristiti resursi koje hrvatski turizam ima u predsezoni i posezoni u što se uključila i Turistička zajednica Grada Crikvenice. Provedena je teoretska i praktična analiza događanja i stvaranja marke grada njihovim organiziranjem izvan ljetne turističke sezone. S obzirom da je događanje specifičan proizvod provedena je i analiza načina na koji se proces marketinga primjenjuje na njega. Posebna pozornost usmjerena je na organizaciju događanja Advent u Crikvenici. Želi se dokazati da se uspješno organiziranim događanjem izvan ljetne sezone stvara željena marka grada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-0000000-1270 - Strategija korporacije– sadašnja budućnost (Mencer, Ivan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka
Profili:
Ivan Mencer
(mentor)