Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 858088

Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi


Godžirov, Anja
Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojna i obrazovne znanosti, Osijek


CROSBI ID: 858088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi
(Early childhood literacy)

Autori
Godžirov, Anja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski

Fakultet
Fakultet za odgojna i obrazovne znanosti

Mjesto
Osijek

Datum
08.07

Godina
2014

Stranica
47

Mentor
Irović, Stanislava

Neposredni voditelj
Borovac, Tijana

Ključne riječi
početno čitanje i pisanje, predčitačke vještine, poticajna okolina
(early childhood literacy, stimulating enviroment)

Sažetak
Čitanje i pisanje su složene vještine koje se razvijaju i uče postupno, a danas, u modernom društvu, predstavljaju neke od najvažnijih cjeloživotnih aktivnosti. Proces učenja čitanja i pisanja kod djece počinje vrlo rano, mnogo ranije nego što se dijete počne formalno obrazovati. Kako bi dijete ovladalo vještinama čitanja i pisanja s lakoćom, potrebno je da prethodno ovlada tzv. predčitačkim i predpisačkim vještinama. Zbog toga je od velike važnosti da odrasle osobe okruže dijete govornim i pisanim materijalima te da ih potaknu na usvajanje predčitačkih i predpisačkih vještina, jer će tek potpuna razvijenost tih vještina omogućiti djeci lako i glatko usvajanje vještina čitanja i pisanja. U dječjem vrtiću na razvoj rane pismenosti značajan utjecaj ima kvaliteta prostorno- materijalnog i socijalnog okruženja, no u ranom je odgoju i obrazovanju u području rane pismenosti najvažnije osigurati uvjete u kojima će djeca svijet slova i brojeva doživljavati i tumačiti kao zanimljivo, korisno, potrebno i pozitivno iskustvo. Cilj ovog istraživanja je definirati teorijsku osnovu, razvoj i važnost početnog čitanja i pisanja djece rane i predškolske dobi te saznati stavove roditelja djece dječjeg vrtića na području grada Osijeka o ranoj pismenosti njihove djece, o važnosti razvoja predpisačkih i predčitačkih vještina, te njihovo poznavanje te problematike. U istraživanju je korištena metoda anketiranja, odabran je slučajni uzorak, odnosno 20 roditelja djece dječjeg vrtića na području grada Osijeka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tijana Borovac (mentor)

Avatar Url Stanislava Irović (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Godžirov, Anja
Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojna i obrazovne znanosti, Osijek
Godžirov, A. (2014) 'Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi', diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojna i obrazovne znanosti, Osijek.
@phdthesis{phdthesis, author = {God\v{z}irov, Anja}, year = {2014}, pages = {47}, keywords = {po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, pred\v{c}ita\v{c}ke vje\v{s}tine, poticajna okolina}, title = {Po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje djece rane i pred\v{s}kolske dobi}, keyword = {po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, pred\v{c}ita\v{c}ke vje\v{s}tine, poticajna okolina}, publisherplace = {Osijek} }
@phdthesis{phdthesis, author = {God\v{z}irov, Anja}, year = {2014}, pages = {47}, keywords = {early childhood literacy, stimulating enviroment}, title = {Early childhood literacy}, keyword = {early childhood literacy, stimulating enviroment}, publisherplace = {Osijek} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font