Pregled bibliografske jedinice broj: 858088
Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi
Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi, 2014., diplomski rad, preddiplomski, Fakultet za odgojna i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 858088 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Početno čitanje i pisanje djece rane i predškolske dobi
(Early childhood literacy)
Autori
Godžirov, Anja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Fakultet za odgojna i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
08.07
Godina
2014
Stranica
47
Mentor
Irović, Stanislava
Neposredni voditelj
Borovac, Tijana
Ključne riječi
početno čitanje i pisanje, predčitačke vještine, poticajna okolina
(early childhood literacy, stimulating enviroment)
Sažetak
Čitanje i pisanje su složene vještine koje se razvijaju i uče postupno, a danas, u modernom društvu, predstavljaju neke od najvažnijih cjeloživotnih aktivnosti. Proces učenja čitanja i pisanja kod djece počinje vrlo rano, mnogo ranije nego što se dijete počne formalno obrazovati. Kako bi dijete ovladalo vještinama čitanja i pisanja s lakoćom, potrebno je da prethodno ovlada tzv. predčitačkim i predpisačkim vještinama. Zbog toga je od velike važnosti da odrasle osobe okruže dijete govornim i pisanim materijalima te da ih potaknu na usvajanje predčitačkih i predpisačkih vještina, jer će tek potpuna razvijenost tih vještina omogućiti djeci lako i glatko usvajanje vještina čitanja i pisanja. U dječjem vrtiću na razvoj rane pismenosti značajan utjecaj ima kvaliteta prostorno- materijalnog i socijalnog okruženja, no u ranom je odgoju i obrazovanju u području rane pismenosti najvažnije osigurati uvjete u kojima će djeca svijet slova i brojeva doživljavati i tumačiti kao zanimljivo, korisno, potrebno i pozitivno iskustvo. Cilj ovog istraživanja je definirati teorijsku osnovu, razvoj i važnost početnog čitanja i pisanja djece rane i predškolske dobi te saznati stavove roditelja djece dječjeg vrtića na području grada Osijeka o ranoj pismenosti njihove djece, o važnosti razvoja predpisačkih i predčitačkih vještina, te njihovo poznavanje te problematike. U istraživanju je korištena metoda anketiranja, odabran je slučajni uzorak, odnosno 20 roditelja djece dječjeg vrtića na području grada Osijeka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek