Pregled bibliografske jedinice broj: 857883
Komedije Marina Držića na vojvođanskoj kazališnoj sceni
Komedije Marina Držića na vojvođanskoj kazališnoj sceni // Krležini dani u Osijeku 2015. / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Hrvatsko narodno kazalište, Filozofski fakultet Osijek, 2016. str. 31-49 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 857883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komedije Marina Držića na vojvođanskoj kazališnoj sceni
(The comedies of Marin Držić on the theatre scene of Vojvodina)
Autori
Šundalić, Zlata ; Dinješ Gros, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2015.
/ Hećimović, Branko - Zagreb : Osijek : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Hrvatsko narodno kazalište, Filozofski fakultet Osijek, 2016, 31-49
ISBN
978-953-347-129-7
Skup
Hrvatska drama i kazalište u inozemstvu
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 07.12.2015. - 09.12.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Marin Držić, komedija, kazalište u Subotici, kazalište u Novom Sadu, kazalište u Somboru
(Marin Držić, comedy, theatre scene in Subotica, theatre scene in Novi Sad, theatre scene in Sombor)
Sažetak
Komedije Dubrovčanina Marina Držića nalazile su svoje mjesto na repertoarima svjetskih kazališnih pozornica Pariza, Beča, Budimpešte, Moskve, Lenjingrada, Praga, Bratislave, Kijeva, Venecije. Realističnost, životnost, renesansna razigranost, smijeh i dosjetke (ali i poučnost) njegovih komedija privlačile su kazališnu publiku i na prostoru nekadašnje Jugoslavije. U radu naslovljenom Komedije Marina Držića na vojvođanskoj kazališnoj sceni istražuje se prisutnost Držićevih komedija na kazališnim scenama: Subotice (u Narodnom pozorištu-Népszinház), Sombora (u Narodnom pozorištu) i Novoga Sada (u Vojvođanskom narodnom pozorištu, a od 1974. Novosadskom pozorištu/Ujvideki). Početak je istraživanja određen godinom premijerne predstave: u Subotici je Dundo Maroje izveden 19. 11. 1946., u Novom Sadu je Dundo Maroje izveden 23. 10. 1948. godine, a u Somboru je Dundo Maroje izveden 3. 3. 1948. godine. Uvidom u repertoare kazališta u Subotici, Novom Sadu i Somboru dolazi se do zaključka da su u subotičkom kazalištu Držićeve komedije bile najviše zastupljene (Dundo Maroje, Plakir, Mande, Skup, Dubrovačke vragolije - Pjerin), dok su u Novom Sadu i Somboru bile izvođene dvije njegove komedije (Dundo Maroje i Mande). Osim istraživanja zastupljenosti Držićevih dramskih djela na vojvođanskoj kazališnoj sceni, u radu se istražuju i gostovanja drugih kazališta u navedenim sredinama s Držićevim djelima (npr. Hrvatskog narodnog kazališta i Srpskog narodnog pozorišta), zatim recepcija publike i kazališne kritike, istaknutiji glumci (Ana Skenderović, Eržika Kovačević, Ištvan Sabo, Czehe Gusztáv, Mira Stupica, Jozo Laurenčić, Geza Kopunović) i nagrade (Udruženje dramskih umetnika Srbije). Premijere Držićevih komedija i njezine glumce pratili su i napisi u časopisima od kojih se u radu izdvajaju: Hrvatska riječ, Subotičke novine, Slobodna Vojvodina, Dnevnik, Scena, Somborske novine. Početkom 21. stoljeća prestale su se izvoditi Držićeve komedije na vojvođanskoj kazališnoj sceni.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija