Pregled bibliografske jedinice broj: 857442
Re-produkcija djela baroknih majstora u virtualnim i digitalnim medijima
Re-produkcija djela baroknih majstora u virtualnim i digitalnim medijima // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2014. str. 152-152 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 857442 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Re-produkcija djela baroknih majstora u virtualnim i digitalnim medijima
(Re-production of baroque paintings in virtual and digital media)
Autori
Šošić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Škojo, Tihana - Osijek : Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Umjetnička akademija u Osijeku, 2014, 152-152
ISBN
978-953-58055-3-3
Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
slikarsko kopiranje, flamanski barok, mrtva priroda, IT, promjena medija
(copying of painting, Flemish baroque, stil life, IT, media change)
Sažetak
U srednjim školama s programima likovne umjetnosti i dizajna, novi mediji su implementirani kao nužni instrument u izvedbi učeničkog zadatka. U nastavnom predmetu grafičkog dizajna, učenici veći dio svojih uradaka izvode u virtualnim i digitalnim medijima. Primjena računala i softvera za obradu slike uvelike ubrzava i olakšava izvedbu zadanog zadatka, omogućuje brzu izvedbu varijacija i međusobnog kombiniranja digitalnih uradaka. Nastavna cjelina „Kopiranje ambalaže postojećeg grafičkog proizvoda“ (ambalaža, ovitak knjige, logotip), eksperimentalno je proširena na kopiranje mrtvih priroda flamanskoga baroka. Učenici su imali zadatak u programu Photoshop kopirati detalj ili cjelinu isprintane reprodukcije umjetničkog djela. Promjena medija u postupku kopiranja rezultirala je različitim ishodima, a kako je i unaprijed pretpostavljeno. Ovisno o učeničkoj vještini prepoznavanja i realizaciji detalja, razine istančanosti u razlikovanju boja i tonova, te razvijenosti same vještine rada u računalnom programu, kopije se kreću od pojednostavljenih prikaza do minucioznih i vrsno izvedenih uradaka. Učenicima je pojašnjenja analogija barokne metode lazurnog slikanja uljem i slojeva (layera) u Photoshopu. Cilj ove vježbe je bio uočiti sličnosti i razlike u originalu i u izvedenoj kopiji koja je nastala u novom mediju, te mogućnosti koje oba medija nude. Također, stavljen je naglasak na autonomnost medija i njegove mogućnosti imitiranja drugog medija, te na proces kojega je prošla slika: od baroknog originala, njegove reprodukcije u digitalnom mediju uzetog s interneta, njegove printane verzije kao izvorišnog materijala, njegove kopije u digitalnom mediju (na monitoru) i konačno njegove printane verzije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Marko Šošić
(autor)