Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 857392

Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju?


Skočić Mihić, Sanja; Blanuša Trošelj, Danijela; Draganić, Jelena
Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju? // Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2016. str. 95-112 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 857392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju?
(How parents of potentially gifted children perceive supports in early pre-school education?)

Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Blanuša Trošelj, Danijela ; Draganić, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana - Zadar : Sveučilište, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2016, 95-112

ISBN
9789533311357

Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup Suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 26.02.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
darovitost ; roditelji ; podrška ; odgajatelji ; kraći specijalizirani programi
(giftedness ; parents ; support ; preschool teacher ; enrichment programs)

Sažetak
Darovita djeca uz iznadprosječne kognitivne sposobnosti i nesrazmjeran socio-emocionalni razvoj trebaju primjerenu podršku za ostvarenje visokih potencijala. Ona mogu dosegnut iznimna postignuća ukoliko su njihove konativne osobine i kontekstualna obilježja usklađena, pri čemu je važna podrška roditelja i odgojno-obrazovnih djelatnika. Roditelji će se uspješnije nositi sa specifičnim izazovima u roditeljstvu darovitoj djeci ako su osigurani prikladni odgojno-obrazovni poticaji i uvjeti za razvoj potencijala. Kvalitativnom metodologijom ispitalo se kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju podršku odgajatelja i djelatnika u kraćim specijaliziranim programima za poticanje darovitosti. Polustrukturiranim upitnikom intervjuirano je osam roditelja sedmero potencijalno darovite djece koja pohađaju kraće specijalizirane programe za poticanje darovitosti. Roditelji potencijalno darovite djece percipiraju rani i predškolski odgojno- obrazovni sustav podržavajućim. Smatraju da su odgajatelji posvećeni potrebama njihovog djeteta, da obogaćuju program i potiču djetetovu pozitivnu sliku o sebi. Prepoznaju brojne dobrobiti kraćih specijaliziranih programa za poticanje darovitosti: obogaćenje kao vrstu učenja koja zadovoljava potrebe djeteta, podrška i savjeti roditeljima, te povezanost s drugom darovitom djecom i roditeljima. Također, iskazuju želju za osnivanjem radionica na kojima bi razmjenjivali iskustva s ostalim roditeljima potencijalno darovite djece. U anticipaciji obrazovne budućnosti svog djeteta dominira zabrinutost pri uključivanju u osnovnoškolski odgojno- obrazovni sustav i nepostojanje sustavne podrške društva za darovite pojedince u Republici Hrvatskoj. Pozitivna roditeljska iskustava stručne podrške u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju ukazuju na potrebu normirane podrške u nastavku školovanja, koja treba obuhvatiti prepoznavanje i poticanje cjelovitog razvoja potencijalno darovitog djeteta, kao i programsku i stručnu podršku.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Rijeci

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Skočić Mihić, Sanja; Blanuša Trošelj, Danijela; Draganić, Jelena
Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju? // Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2016. str. 95-112 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Skočić Mihić, S., Blanuša Trošelj, D. & Draganić, J. (2016) Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju?. U: Zrilić, S. (ur.)Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika.
@article{article, author = {Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Blanu\v{s}a Tro\v{s}elj, Danijela and Dragani\'{c}, Jelena}, editor = {Zrili\'{c}, S.}, year = {2016}, pages = {95-112}, keywords = {darovitost, roditelji, podr\v{s}ka, odgajatelji, kra\'{c}i specijalizirani programi}, isbn = {9789533311357}, title = {Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stru\v{c}nu podr\v{s}ku u ranom i pred\v{s}kolskom odgoju i obrazovanju?}, keyword = {darovitost, roditelji, podr\v{s}ka, odgajatelji, kra\'{c}i specijalizirani programi}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te, Odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sko\v{c}i\'{c} Mihi\'{c}, Sanja and Blanu\v{s}a Tro\v{s}elj, Danijela and Dragani\'{c}, Jelena}, editor = {Zrili\'{c}, S.}, year = {2016}, pages = {95-112}, keywords = {giftedness, parents, support, preschool teacher, enrichment programs}, isbn = {9789533311357}, title = {How parents of potentially gifted children perceive supports in early pre-school education?}, keyword = {giftedness, parents, support, preschool teacher, enrichment programs}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te, Odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font