Pregled bibliografske jedinice broj: 857392
Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju?
Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju? // Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika / Zrilić, Smiljana (ur.).
Zadar: Sveučilište, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2016. str. 95-112 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 857392 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju stručnu podršku u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju?
(How parents of potentially gifted children perceive supports in early pre-school education?)
Autori
Skočić Mihić, Sanja ; Blanuša Trošelj, Danijela ; Draganić, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa Suvremeni pristup odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
/ Zrilić, Smiljana - Zadar : Sveučilište, Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja, 2016, 95-112
ISBN
9789533311357
Skup
Međunarodni znanstveno-stručni skup Suvremeni pristupi odgoju i obrazovanju darovite djece i učenika
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.02.2016. - 26.02.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
darovitost ; roditelji ; podrška ; odgajatelji ; kraći specijalizirani programi
(giftedness ; parents ; support ; preschool teacher ; enrichment programs)
Sažetak
Darovita djeca uz iznadprosječne kognitivne sposobnosti i nesrazmjeran socio-emocionalni razvoj trebaju primjerenu podršku za ostvarenje visokih potencijala. Ona mogu dosegnut iznimna postignuća ukoliko su njihove konativne osobine i kontekstualna obilježja usklađena, pri čemu je važna podrška roditelja i odgojno-obrazovnih djelatnika. Roditelji će se uspješnije nositi sa specifičnim izazovima u roditeljstvu darovitoj djeci ako su osigurani prikladni odgojno-obrazovni poticaji i uvjeti za razvoj potencijala. Kvalitativnom metodologijom ispitalo se kako roditelji potencijalno darovite djece percipiraju podršku odgajatelja i djelatnika u kraćim specijaliziranim programima za poticanje darovitosti. Polustrukturiranim upitnikom intervjuirano je osam roditelja sedmero potencijalno darovite djece koja pohađaju kraće specijalizirane programe za poticanje darovitosti. Roditelji potencijalno darovite djece percipiraju rani i predškolski odgojno- obrazovni sustav podržavajućim. Smatraju da su odgajatelji posvećeni potrebama njihovog djeteta, da obogaćuju program i potiču djetetovu pozitivnu sliku o sebi. Prepoznaju brojne dobrobiti kraćih specijaliziranih programa za poticanje darovitosti: obogaćenje kao vrstu učenja koja zadovoljava potrebe djeteta, podrška i savjeti roditeljima, te povezanost s drugom darovitom djecom i roditeljima. Također, iskazuju želju za osnivanjem radionica na kojima bi razmjenjivali iskustva s ostalim roditeljima potencijalno darovite djece. U anticipaciji obrazovne budućnosti svog djeteta dominira zabrinutost pri uključivanju u osnovnoškolski odgojno- obrazovni sustav i nepostojanje sustavne podrške društva za darovite pojedince u Republici Hrvatskoj. Pozitivna roditeljska iskustava stručne podrške u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju ukazuju na potrebu normirane podrške u nastavku školovanja, koja treba obuhvatiti prepoznavanje i poticanje cjelovitog razvoja potencijalno darovitog djeteta, kao i programsku i stručnu podršku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Rijeci