Pregled bibliografske jedinice broj: 857307
Uzvici u stranome jeziku
Uzvici u stranome jeziku // Šesti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik: VI. HIDIS ; Knjiga sažetaka
Zagreb, Hrvatska, 2016. str. 18-18 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 857307 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uzvici u stranome jeziku
(Interjections in foreign language)
Autori
Gligorić, Igor Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Šesti međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik: VI. HIDIS ; Knjiga sažetaka
/ - , 2016, 18-18
Skup
VI. međunarodni znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik: VI. HIDIS
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 15.12.2016. - 17.12.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
uzvici, strani jezici, poučavanje, pragmatička kompetencija
(interjections, foreign languages, teaching, pragmatic competence)
Sažetak
U radu se problematizira samo određenje uzvika u suvremenim lingvističkim opisima te priručnicima za učenje i poučavanje stranih jezika. Analiza pokazuje da je uzvicima, kao i većini nepromjenjivih riječi, posebice česticama i veznicima (usp. Gligorić 2014), potrebno pristupiti sustavnije i u skladu s njihovim lingvističkim određenjem kao (ne)funkcionalnih riječi. Pritom se misli na činjenicu da priručnici za poučavanje stranih jezika funkcionalnim riječima pristupaju na jednak način kao leksičkima, što se barem dijelom može dovesti u pitanje. U tome se smislu problematizira određenje uzvika kao (ne)jezičnih elemenata i kao pragmema te se podrobnije razmatra njihova jezična specifičnost. S obzirom na primjere uporabe, priručničke opise te definicije uzvika u različitim lingvističkim perspektivama zaključuje se kako bi poučavanju uzvika trebalo posvetiti dodatnu pozornost, posebice s obzirom na njihov utjecaj na razvoj pragmatičke kompetencije. Poučavanje uzvika trebalo bi u obzir uzimati njihovu polisemnu strukturu, tj. shematično značenje, usmjerenost na konkretnu uporabu i kontekst, jezičnu specifičnost te sintaktičko funkcioniranje koje je usporedivo s funkcioniranjem bilo koje druge jezične jedinice. Dakle, uzvici bi se u poučavanju stranoga jezika trebali promatrati kao jezične jedinice, što im podrazumijeva pristup na svim jezičnim razinama (fonološkoj, morfološkoj, sintaktičkoj, semantičkoj i pragmatičkoj). S obzirom na važnost razvoja pragmatičke kompetencije smatra se nužnim proširiti sadržaje namijenjene učenju uzvika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Igor Marko Gligorić
(autor)