Pregled bibliografske jedinice broj: 857246
Utjecaj promjena u sustavu školovanja na akademske rezultate i uspjeh studenata medicine Medicinskog fakulteta u Splitu
Utjecaj promjena u sustavu školovanja na akademske rezultate i uspjeh studenata medicine Medicinskog fakulteta u Splitu, 2012., diplomski rad, diplomski, Medicinski fakultet u Splitu, Split
CROSBI ID: 857246 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj promjena u sustavu školovanja na akademske rezultate i uspjeh studenata medicine Medicinskog fakulteta u Splitu
(Impact of curricular changes on attrition and academic success of medical students at a University of Split School of Medicine)
Autori
Tešija, Roberta Andrea
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Medicinski fakultet u Splitu
Mjesto
Split
Datum
15.07
Godina
2012
Stranica
44
Mentor
Puljak, Livia
Ključne riječi
medicinski fakultet, kurikulum, uspjeh studenata
(medical school, curriculum, student success)
Sažetak
Cilj: Istražiti utjecaj promjena nastavnog programa na ishode i akademski uspjeh studenata na studiju medicine u Splitu. Metode: Retrospektivno istraživanje provedeno je na Medicinskom fakultetu u Splitu za 33godišnje razdoblje od 1979. do 2011. godine. Analizirani su nastavni planovi, broj upisanih studenata, broj diplomiranih studenata, broj studenata koji su otpali sa studija, duljina studiranja i prosjek ocjena studenata na kraju studija. Rezultati: Pronađene su značajne razlike u akademskom uspjehu studenata u različitim razdobljima povijesti studija medicine u Splitu. Nakon produljenja trajanja studija s 5 na 6 godina prosječna duljina studiranja skratila se za godinu dana, a postotak studenata koji su završili studij u roku povećao se sa 6, 4% na 59%. Sve kasnije promjene nastavni programa, uključujući razdoblje samostalnosti fakulteta u kojem je ukinuta mogućnost prenošenja ispita i uvedena modularna nastava, i Bolonjski period, obilježene su statistički značajno boljim ocjenama, kraćim studiranjem i manjim brojem neuspješnih studenata u odnosu na razdoblje dok je studij bio podružnica Medicinskog fakulteta u Zagrebu. Najniži prosječni broj otpadanja studenata zabilježen je za Bolonjski program koji je uveden 2005. godine. Zaključak: Nastavni program važan je čimbenik za akademski uspjeh studenata. Produljenje studija medicine, modularna nastava, stroža pravila studiranja i Bolonjski program rezultirali su boljim ishodima studiranja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti