Pregled bibliografske jedinice broj: 857118
San - slikanje sna po neposrednom promatranju
San - slikanje sna po neposrednom promatranju, 2015., doktorska disertacija, Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb
CROSBI ID: 857118 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
San - slikanje sna po neposrednom promatranju
(Dream - Painting Dream By Direct Observation)
Autori
Šošić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Akademija likovnih umjetnosti
Mjesto
Zagreb
Datum
28.03
Godina
2015
Stranica
154
Mentor
Rončević, Igor
Neposredni voditelj
Bačić, Marcel
Ključne riječi
slikanje sna, vizualna mimetika, slikanje prema opservaciji, rekonstrukcija slike sna, fragmentacija slike
(Painting dreams, visual mimetic, painting by observation, reconstruction of a dream image, pictorial fragmentation)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja likovna interpretacija slike sna. Temelji se na slikanju prema neposrednom promatranju motiva iz zbilje, što je disciplina koja je izgubila svoju važnost i potporu koju je nekoć imala. Polazišna točka su autorski dnevnici vlastitih snova koji su nastali tijekom godina obrađivanja ovog fenomena. Zbog slabe postojanosti sjećanja na san, dnevnici su poslužili kao dokumenti i ishodište stvaranja štafelajne slike, a svi su sanjani motivi pronađeni u zbilji i slikani prema neposrednom promatranju. Ovakvom metodom rada postignuta je objektivnost, nužna da se slika sna ne raspline u lažna sjećanja i naknadne mentalne dorade i nelegitimna pojašnjenja. Ikonološku dimenziju slike sna, kao i njegova simbolička značenja, ovo istraživanje također zaobilazi i spominje ga samo u povijesnom kontekstu. San je kao motiv u likovnoj umjetnosti prisutan od samoga početka čovjekove likovne produkcije. Ovo istraživanje obrađuje povijesni kontekst prikaza slike sna u povijesti umjetnosti, pritom pronalazi sličnosti i različitosti u interpretacijama slika sna, mašte, privida i vizija. Analizom vizualnih karakteristika slike sna u ikonografskom diskursu, omogućeno je razlikovati nekoliko tipičnih likovnih metoda kojima se san tradicionalno interpretira. Teorijski dio istraživanja povijesti umjetnosti, prirodnih, humanističkih i društvenih znanosti temelj su za vlastito istraživanje koje je ostvareno praktičnim radom i oblikovanjem novih metoda interpretacije slike sna. Praktični rad ilustracija je teorijskog dijela istraživanja i ostvaruje se u formi izložbe. Ovaj je rad odgovor na pitanje je li san moguće naslikati kao dokument jednog stanja. Teorijski dio istraživanja, podržan i anketom provedenom među likovnim i vizualnim umjetnicima, otkriva koliko malo poznajemo fenomen sna i njegov diskurs u likovnim i vizualnim umjetnostima. Ovo istraživanje jasno razlikuje interpretaciju slike sna od one nadrealističke ili one koju koristi likovno-umjetnička fantastika jer sliku sna oblikuje prema objektivnim i dokumentarističkim principima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb