Pregled bibliografske jedinice broj: 856899
Personalizirano učenje kao sastavni dio nastave solfeggia slijepih učenika
Personalizirano učenje kao sastavni dio nastave solfeggia slijepih učenika // Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 237-254 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 856899 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Personalizirano učenje kao sastavni dio nastave
solfeggia slijepih učenika
(Personalised learning as an integral part of
solfege lessons for blind students)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja
/ Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011, 237-254
ISBN
978-953-7498-44-3
Skup
Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 23.09.2011. - 24.09.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
personalizirano učenje, slijepi učenici, solfeggio, individualna nastava, redovna nastava, prilagođena računalna oprema za slijepe, otvoreni kurikulum
(personalized teaching, blind students, solfege, individual lessons, regular lessons, adapted computer technology for the blind, open curriculum)
Sažetak
Svaka generacija učenika u glazbenim školama skup je pojedinaca koji se odlikuju nizom različitosti, pa i specifičnim obrazovnim zahtjevima, ali sve ih istovremeno ujedinjuje zajednički interes za glazbu i razvijene glazbene predispozicije. Uvažavajući njihove jedinstvene osobine nastava se nužno zasniva na otvorenom kurikulumu u kojemu se na temelju unaprijed utvrđenog okvira izrađuju izvedbene jezgre i realizira nastava na slobodan i kreativan način. Slijepe učenike odlikuju specifični obrazovni zahtjevi koji uvjetuju realizaciju nastave sukladno nemogućnosti vizualne i slikovne reprezentacije okoline. Po istom modelu kao i u redovnim školama, slijepim je učenicima u glazbenim školama omogućena potpuna integracija na predmetima grupne nastave, što se na početnom stupnju glazbenog obrazovanja odnosi na nastavu solfeggia. Uz redovnu nastavu solfeggia za slijepe se učenike organizira još i personalizirano učenje u obliku individualne nastave s namjerom utvrđivanja i obogaćivanja naučenog gradiva. U radu se iznose iskustva prilikom personaliziranog učenja sa slijepom učenicom, te opisuju mogućnosti provođenja glazbenih aktivnosti za slijepe učenike na individualnoj i redovnoj nastavi solfeggia. Posebni naglasak se stavlja na nove mogućnosti u budućem podučavanju slijepih učenika pomoću prilagođene računalne opreme koja će osuvremeniti postojeću nastavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)