Pregled bibliografske jedinice broj: 856889
Pjevanje – dominantna aktivnost u nastavi početničkoga solfeggia
Pjevanje – dominantna aktivnost u nastavi početničkoga solfeggia // Ars Choralis 2012 / Starc, Branko (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga zborovođa, 2012. str. 67-68 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 856889 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pjevanje – dominantna aktivnost u nastavi početničkoga solfeggia
(Singing – a dominant activity in teaching solfege for beginners)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Ars Choralis 2012
/ Starc, Branko - Zagreb : Hrvatska udruga zborovođa, 2012, 67-68
Skup
Drugi međunarodni umjetničko-znanstveni simpozij o zborskoj umjetnosti, pjevanju i glasu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.04.2012. - 14.04.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
početnički solfeggio, pjevanje, glazbeni sluh
(solfege for beginners, singing, musical hearing)
Sažetak
Sukladno suvremenim odgojno-obrazovnim promjenama i težnji da se s glazbenim obrazovanjem započne što je moguće ranije, glazbene škole pokazuju sve veći interes za predškolskim obrazovanjem u kojem bi se organiziranim planskim podučavanjem pristupilo odgajanju glazbenog sluha i pripravi za nastavak glazbenog školovanja. Predškolsko glazbeno podučavanje u okviru glazbene škole ostvaruje se u nastavi početničkog solfeggia i obuhvaća odgojno- obrazovni proces koji pohađaju djeca od navršene pete godine do upisa u osnovnu glazbenu školu. Nastava početničkog solfeggia ostvaruje se kreativnom kombinacijom aktivnosti pjevanja, slušanja, glazbenog opismenjivanja i glazbenog stvaralaštva sukladno sposobnostima i glazbenim preferencijama djece. Navedene aktivnosti čine propisani sadržajni okvir temeljem kojega se na načelima otvorenog kurikuluma ostvaruje nastavni proces s ciljem senzibiliziranja djece za glazbenu umjetnost i razvoja urođenih potencijala. Slijedeći prirodne pretpostavke da je glazba duboko ukorijenjena u biološkom ustrojstvu djeteta, te da je cjelokupni djetetov razvoj prožet vokalnim glazbenim izražavanjem, kao dominantna aktivnost predškolske glazbene nastave postavlja se pjevanje. Aktivnost pjevanja se provodi s primarnom zadaćom razvoja i sustavnog odgoja glazbenog sluha uspostavljanjem i razvijanjem intonacijskih znanja i vještina. Lijepim pjevanjem djeca zadovoljavaju umjetničke glazbene zadatke, razvijaju osjećaj za estetiku, sposobnost doživljavanja i zapažanja glazbenih izvedbi, emocionalno reagiranje na glazbu te muzikalnost. Prikazom konkretnih metodičkih postupaka izložit će se mogućnosti realizacije nastave početničkog solfeggia sukladno teoriji otvorenog kurikuluma. U prikazu praktičnog rada posebno će se istaknuti različite izvedbe glazbenih aktivnosti kod kojih se djeca izražavaju pjevanjem. Iskazani će primjeri obogatiti nastavnike novim spoznajama i potaknuti da iskušaju različite načine rada te nagnati da se prepuste kreativnosti u osmišljavanju i kreiranju predškolskog glazbenog podučavanja.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost