Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 856888

Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkog područja


Škojo, Tihana
Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkog područja // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 95-96 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 856888 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkog područja
(Creativity of secondary students in arts education)

Autori
Škojo, Tihana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Didaktički izazovi / Peko, Anđelka - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 95-96

ISBN
978-953-6965-29-8

Skup
Didactic Challenges International Scientific Conference

Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
kreativnost, umjetničko područje, nastava glazbene umjetnosti, nastava likovne umjetnosti, gimnazija
(creativity, artistic field, teaching music, teaching visual arts, grammar school)

Sažetak
U srednjim školama općeobrazovnoga smjera, umjetničko odgojno-obrazovno područje primarno se ostvaruje jezgrovnim kurikulumom koji obuhvaća nastavne predmete glazbenu i likovnu umjetnost. Prvi pokušaji ostvarivanja međusobne interakcije između glazbene i likovne umjetnosti u hrvatskom obrazovnom sustavu su iskazani šezdesetih godina XX. stoljeća. Tadašnji nastavni plan i program utvrđivao je provođenje glazbene nastave uklopljene u zajedništvo s likovnom umjetnosti i ostvarivane pod predmetom Umjetnost. Nastava je sadržajno bila zasnovana na kronološkom pregledu razvoja likovne, odnosno glazbene umjetnosti. Školska 1990./91. godina označila je povratak gimnazija, a sukladno aktualnom nastavnom planu i programu prihvaćenom 1994. godine u svim se gimnazijama glazbena nastava izvodi pod predmetnim imenom Glazbena umjetnost, a likovna nastava pod imenom Likovna umjetnost. Premda su početak dvadesetprvog stoljeća označile snažne promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu, likovna i glazbena se nastava u gimnaziji u proteklih pedeset godina i dalje izvodi nepromijenjeno, istim nastavnim modelom koncipiranim na dijakronijskom načelu kao rekapitulacija glazbenih i likovnih događaja u kronološkom redu. Pregled dosadašnje nastavne prakse umjetničkog područja navodi nas na promišljanja o primjerenosti postojeće nastave zahtjevima suvremenog društva te poželjnim didaktičkim paradigmama koji odgovaraju potrebama i interesima učenika novog doba. Budući da je kreativnost predmetnog nastavnika osnovni preduvjet razvoja i odmaka od ustaljenog načina podučavanja u smjeru otvorenog i fleksibilnog nastavnog procesa, provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja odnosa učenika srednjih škola prema načinu provođenja nastave umjetničkog područja. Istraživanje je bilo usmjereno prema različitim aspektima kreativnosti u nastavi umjetničkog područja, utvrđivanju stila ponašanja nastavnika te utjecaju kreativnosti u nastavnim postupcima u svrhu prilagođavanja sadržaja, moderniziranja i poboljšanja tradicionalno koncipiranog nastavnog modela. Provedenim istraživanjem na uzorku od 586 učenika osječkih srednjih škola utvrđeno je da učenici koncepciju nastavnog modela pojedinog predmeta isključivo povezuju s načinom podučavanja te da ne postoji istaknuta interdisciplinarnost između predmeta umjetničkog područja. Rezultati ispitivanja pokazali su da su učenici tijekom školovanja spoznali značaj kreativnosti u nastavnom procesu te su u mogućnosti utvrditi elemente kreativnog načina donošenja nastavnog sadržaja, razlikovati i vrednovati kreativnost i kvalitetu u pojedinom stilu podučavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Škojo, Tihana
Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkog područja // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 95-96 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Škojo, T. (2012) Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkog područja. U: Peko, A. (ur.)Didaktički izazovi.
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana}, editor = {Peko, A.}, year = {2012}, pages = {95-96}, keywords = {kreativnost, umjetni\v{c}ko podru\v{c}je, nastava glazbene umjetnosti, nastava likovne umjetnosti, gimnazija}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {Kreativnost u\v{c}enika srednjih \v{s}kola u nastavi umjetni\v{c}kog podru\v{c}ja}, keyword = {kreativnost, umjetni\v{c}ko podru\v{c}je, nastava glazbene umjetnosti, nastava likovne umjetnosti, gimnazija}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana}, editor = {Peko, A.}, year = {2012}, pages = {95-96}, keywords = {creativity, artistic field, teaching music, teaching visual arts, grammar school}, isbn = {978-953-6965-29-8}, title = {Creativity of secondary students in arts education}, keyword = {creativity, artistic field, teaching music, teaching visual arts, grammar school}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Slavonski Brod, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font