Pregled bibliografske jedinice broj: 856884
Djeca s posebnim potrebama i pjevanje na nastavi solfeggia
Djeca s posebnim potrebama i pjevanje na nastavi solfeggia // Ars Choralis / Starc, Branko (ur.).
Zagreb: Hrvatska udruga zborovođa, 2010. str. 41-42 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 856884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca s posebnim potrebama i pjevanje na nastavi solfeggia
(Children With Special Needs and Singing in Solfege Classes)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Ars Choralis
/ Starc, Branko - Zagreb : Hrvatska udruga zborovođa, 2010, 41-42
Skup
Prvi međunarodni umjetničko-znanstveni simpozij o zborskoj umjetnosti, pjevanju i glasu
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.04.2010. - 10.04.2010
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
djeca s posebnim potrebama, pjevanje, solfeggio, ritamske vještine, intonativne vještine, prepoznavanje melodije, glazbeno stvaralaštvo
(children with special needs, singing, solfege, rhythm skills, intonative skills, melody recognition, musical creativity)
Sažetak
Djeca s posebnim potrebama nose u sebi velike mogućnosti umjetničkog izražavanja. S glazbom se takva djeca mogu susretati na mnogo različitih načina, a bavljenjem glazbom u glazbenim školama omogućava im se potpuna potvrda osobnosti i urođenih potencijala. U nastavi solfeggia djecu se raznim aktivnostima nastoji potaknuti na glazbeno izražavanje. Pjevanjem, slušanjem i različitim stvaralačkim aktivnostima razvijaju se i usavršavaju intonativne i ritamske vještine, razvija se glazbeno pamćenje, glazbeni ukus i muzikalnost. Pjevanje čini najspontaniji i najprirodniji način glazbenog izražavanja djece. To je najmanje ograničavajuća aktivnost za učenike s posebnim potrebama, a time i omiljeni dio nastave solfeggia. Važno je znati metodički pravilno voditi ovu nastavu uz dobro osmišljene aktivnosti jer će to omogućiti njegovanje glasa, pravilan razvoj organa za disanje i govor, unapređenje intonativnih vještina te aktivno obrazovanje sluha. Sluh se u nastavi solfeggia obrazuje osim putem pjevanja i putem slušanja. Prepoznavanjem i zapisivanjem različitih melodija isto se tako stječu ritamska i intonacijska znanja i umijeća. Posebna pozornost može se posvetiti i različitim oblicima spontanog i svjesnog glazbenog stvaralaštva čime se može razvijati i dječja kreativnost. Svaku ritamsku i intonativnu pojavu može se obraditi na mnogo načina, ali pritom je važno odabrati one načine koji će omogućiti i aktivno uključivanje učenika s posebnim potrebama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost