Pregled bibliografske jedinice broj: 856868
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira // Building experience and meaning in music education / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2016. str. 63-65 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 856868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira
(Evaluation of student achievements in piano lessons)
Autori
Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Building experience and meaning in music education
/ Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2016, 63-65
ISBN
978-86-88619-66-0
Skup
19th Pedagogical Forum of Performing Arts
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 30.09.2016. - 02.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
nastava klavira, ishodi učenja, vrednovanje, individualno praćenje, grafičko praćenje, samovrednovanje
(piano lessons, learning outcomes, evaluation, individual monitoring, graphic monitoring, self-evaluation)
Sažetak
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira zahtjevno je nastavno djelovanje, a obuhvaća brojne aktivnosti i postupke kojima se dolazi do saznanja o kakvoći i količini ostvarenih odgojno-obrazovnih ciljeva. Teorijska polazišta, ciljevi obrazovanja, kao i specifičnosti pojedine nastave najneposrednije uvjetuju izbor i definiranje modela vrednovanja. Iako je ocjenjivanje kao aktivnost procjenjivanja postignutog rezultata učenika najprisutniji način vrednovanja u cjelokupnoj glazbenoj nastavi u Republici Hrvatskoj, tako i u nastavi klavira, aktualna, humanistički i kompetencijski usmjerena nastava, koja se zalaže za optimalan razvoj svakog pojedinca, navodi i nastavnike klavira na promišljanje o različitim formativnim pristupima utvrđivanja znanja, sposobnosti, vještina, navika, stavova i vrijednosti. Individualan plan ili didaktički ugovor između nastavnika i učenika, sukladno suvremenim pedagoškim stremljenjima, postaje okosnica za realizaciju cjelokupne nastave klavira, pa i za vrednovanje postignuća. Istraživanje je provedeno sa svrhom utvrđivanja mišljenja nastavnika o vrednovanju postignuća učenika u nastavi klavira, s ciljem usklađivanja praktične realizacije nastave sviranja sa suvremenim didaktičkim spoznajama. Iz rezultata je zaključeno kako nastavnici klavira u individualno koncipiranoj nastavi još uvijek dominantno primjenjuju brojčano ocjenjivanje te je ocjena, kao rezultat sumativne evaluacije, jedina povratna informacija učenicima i roditeljima o uspjehu u nastavi klavira. Znanstveni doprinos rada ogleda se u utvrđenoj potrebi za intenziviranje uporabe alternativnih pristupa kojima će se vrednovati angažman, a ne isključivo rezultati učenja. S namjerom prikazivanja mogućnosti analitičkog individualnog praćenja i prikazivanju napretka svakog učenika, prema individualno utvrđenim varijablama praćenja, naveden je princip grafičkog praćenja učenika koje može biti kvalitetan, sveobuhvatni način praćenja i analize učeničkih postignuća. Također je aktualizirana potreba za učestalijom primjenom auto-evaluacije učenika i samovrednovanja nastavnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku