Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 856868

Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira


Škojo, Tihana; Sabljar, Mirna
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira // Building experience and meaning in music education / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2016. str. 63-65 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 856868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira
(Evaluation of student achievements in piano lessons)

Autori
Škojo, Tihana ; Sabljar, Mirna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Building experience and meaning in music education / Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2016, 63-65

ISBN
978-86-88619-66-0

Skup
19th Pedagogical Forum of Performing Arts

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 30.09.2016. - 02.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
nastava klavira, ishodi učenja, vrednovanje, individualno praćenje, grafičko praćenje, samovrednovanje
(piano lessons, learning outcomes, evaluation, individual monitoring, graphic monitoring, self-evaluation)

Sažetak
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira zahtjevno je nastavno djelovanje, a obuhvaća brojne aktivnosti i postupke kojima se dolazi do saznanja o kakvoći i količini ostvarenih odgojno-obrazovnih ciljeva. Teorijska polazišta, ciljevi obrazovanja, kao i specifičnosti pojedine nastave najneposrednije uvjetuju izbor i definiranje modela vrednovanja. Iako je ocjenjivanje kao aktivnost procjenjivanja postignutog rezultata učenika najprisutniji način vrednovanja u cjelokupnoj glazbenoj nastavi u Republici Hrvatskoj, tako i u nastavi klavira, aktualna, humanistički i kompetencijski usmjerena nastava, koja se zalaže za optimalan razvoj svakog pojedinca, navodi i nastavnike klavira na promišljanje o različitim formativnim pristupima utvrđivanja znanja, sposobnosti, vještina, navika, stavova i vrijednosti. Individualan plan ili didaktički ugovor između nastavnika i učenika, sukladno suvremenim pedagoškim stremljenjima, postaje okosnica za realizaciju cjelokupne nastave klavira, pa i za vrednovanje postignuća. Istraživanje je provedeno sa svrhom utvrđivanja mišljenja nastavnika o vrednovanju postignuća učenika u nastavi klavira, s ciljem usklađivanja praktične realizacije nastave sviranja sa suvremenim didaktičkim spoznajama. Iz rezultata je zaključeno kako nastavnici klavira u individualno koncipiranoj nastavi još uvijek dominantno primjenjuju brojčano ocjenjivanje te je ocjena, kao rezultat sumativne evaluacije, jedina povratna informacija učenicima i roditeljima o uspjehu u nastavi klavira. Znanstveni doprinos rada ogleda se u utvrđenoj potrebi za intenziviranje uporabe alternativnih pristupa kojima će se vrednovati angažman, a ne isključivo rezultati učenja. S namjerom prikazivanja mogućnosti analitičkog individualnog praćenja i prikazivanju napretka svakog učenika, prema individualno utvrđenim varijablama praćenja, naveden je princip grafičkog praćenja učenika koje može biti kvalitetan, sveobuhvatni način praćenja i analize učeničkih postignuća. Također je aktualizirana potreba za učestalijom primjenom auto-evaluacije učenika i samovrednovanja nastavnika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Avatar Url Mirna Sabljar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Škojo, Tihana; Sabljar, Mirna
Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira // Building experience and meaning in music education / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2016. str. 63-65 (predavanje, nije recenziran, sažetak, ostalo)
Škojo, T. & Sabljar, M. (2016) Vrednovanje postignuća učenika u nastavi klavira. U: Petrović, M. (ur.)Building experience and meaning in music education.
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana and Sabljar, Mirna}, editor = {Petrovi\'{c}, M.}, year = {2016}, pages = {63-65}, keywords = {nastava klavira, ishodi u\v{c}enja, vrednovanje, individualno pra\'{c}enje, grafi\v{c}ko pra\'{c}enje, samovrednovanje}, isbn = {978-86-88619-66-0}, title = {Vrednovanje postignu\'{c}a u\v{c}enika u nastavi klavira}, keyword = {nastava klavira, ishodi u\v{c}enja, vrednovanje, individualno pra\'{c}enje, grafi\v{c}ko pra\'{c}enje, samovrednovanje}, publisher = {Fakultet muzi\v{c}ke umetnosti Beograd}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana and Sabljar, Mirna}, editor = {Petrovi\'{c}, M.}, year = {2016}, pages = {63-65}, keywords = {piano lessons, learning outcomes, evaluation, individual monitoring, graphic monitoring, self-evaluation}, isbn = {978-86-88619-66-0}, title = {Evaluation of student achievements in piano lessons}, keyword = {piano lessons, learning outcomes, evaluation, individual monitoring, graphic monitoring, self-evaluation}, publisher = {Fakultet muzi\v{c}ke umetnosti Beograd}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font