Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 856850

Ishodi učenja u nastavi glazbene kulture


Škojo, Tihana
Ishodi učenja u nastavi glazbene kulture // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav, Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 660-675 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 856850 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Ishodi učenja u nastavi glazbene kulture
(Learning outcomes in teaching music in elementary school)

Autori
Škojo, Tihana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav, Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 660-675

ISBN
978-953-58055-5-7

Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
ishodi učenja, kompetencije, umjetničko područje, nastava glazbene kulture
(Learning outcomes, competencies, the arts, teaching music)

Sažetak
Tijekom cijelog razvojnog odgojno-obrazovnog puta, sukladno pedagoškim reformama koje su se ogledale u nastavnim programima, pa sve do danas, prisutni su zajednički zahtjevi i nastojanja usmjerena pronalaženju najefikasnijih načina poučavanja, koji bi doveli do najboljih ishoda učenja. U posljednjih dvadeset godina i Hrvatska se obrazovna politika priklanja europskim pedagoškim tendencijama usmjeravanja kurikuluma s tradicionalnog, temeljenog na realizaciji nastavnog programa i prenošenju činjeničnog znanja, na razvoj proceduralnih znanja, vještina i sposobnosti ; kompetencija. Prijelaz na kompetencijski sustav nužno je težio utvrđivanju ishoda učenja, iskaza kojima bi se utvrdilo što učenik treba znati, razumjeti i/ili biti u stanju pokazati nakon što završi određeni obrazovni stupanj. Utvrđivanje ishoda učenja, u suvremenom kurikulumskom pristupu, zahtjeva osim definiranih iskaza koja se odnose na znanja i sposobnosti, objedinjavanje aspekta praćenja i razvijanja individualnih znanja, umijeća, navika i cjelokupnu projekciju razvoja učenikove ličnosti u određenom predmetnom području. Umjetničko područje predstavlja najkompleksnije nastavno područje koje zahtjeva visoko stručno i psihološko - pedagoški kompetentne nastavnike, koji će sa stručnog aspekta znati odgovoriti na metodičke promjene iz tradicionalnog načina poučavanja u otvoreni kurikulumski model. Istovremeno, nastavnike koji sa stručno- psihološkog aspekta posjeduju sposobnost prepoznavanja umjetničke darovitosti kod učenika i dobro znaju kombinirati metode rada, ali i motivirati učenike tijekom cijelog nastavnog procesa. U konačnici nastavnike koji će suvremenim didaktičkim principima usmjeriti nastavu prema ostvarivanju visoko kvalitetnih kompetencija kod učenika, ali i precizno znati odrediti dosege i granice, te strukture znanja, sposobnosti i vještine u skladu sa učenikovim predispozicijama te ih na primjeren, relevantan konkretan i mjerljiv način znati iskazati. Provedenim istraživanjem usmjerenim na utvrđivanje ishoda učenja u nastavi glazbene kulture utvrđeno je da učenici nisu u pogledu evaluacije upoznati sa temeljnim okosnicama kurikularnog pristupa ; ne mogu utvrditi što trebaju znati i umjeti, zašto i koje vrijednosti prihvatiti, odnosno koje kompetencije i u kojem obimu bi trebali steći nakon završenog određenog obrazovnog ciklusa. Obzirom na ostvarene rezultate istraživanja, u radu ćemo aktualizirati razloge koji dovode do nejasnoća prilikom preciznog definiranja ishoda učenja, te potom utvrditi moguće smjernice za procjenjivanje razine kompetencija u nastavi glazbene kulture.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Škojo, Tihana
Ishodi učenja u nastavi glazbene kulture // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav, Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 660-675 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Škojo, T. (2016) Ishodi učenja u nastavi glazbene kulture. U: Jerković, Berislav, Škojo, Tihana (ur.)Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja.
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana}, year = {2016}, pages = {660-675}, keywords = {ishodi u\v{c}enja, kompetencije, umjetni\v{c}ko podru\v{c}je, nastava glazbene kulture}, isbn = {978-953-58055-5-7}, title = {Ishodi u\v{c}enja u nastavi glazbene kulture}, keyword = {ishodi u\v{c}enja, kompetencije, umjetni\v{c}ko podru\v{c}je, nastava glazbene kulture}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana}, year = {2016}, pages = {660-675}, keywords = {Learning outcomes, competencies, the arts, teaching music}, isbn = {978-953-58055-5-7}, title = {Learning outcomes in teaching music in elementary school}, keyword = {Learning outcomes, competencies, the arts, teaching music}, publisher = {Umjetni\v{c}ka akademija Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font