Pregled bibliografske jedinice broj: 856850
Ishodi učenja u nastavi glazbene kulture
Ishodi učenja u nastavi glazbene kulture // Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja / Jerković, Berislav, Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 660-675 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 856850 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ishodi učenja u nastavi glazbene kulture
(Learning outcomes in teaching music in elementary
school)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Umjetnik kao pedagog pred izazovima suvremenog odgoja i obrazovanja
/ Jerković, Berislav, Škojo, Tihana - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 660-675
ISBN
978-953-58055-5-7
Skup
1. Međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
ishodi učenja, kompetencije, umjetničko područje, nastava glazbene kulture
(Learning outcomes, competencies, the arts, teaching music)
Sažetak
Tijekom cijelog razvojnog odgojno-obrazovnog puta, sukladno pedagoškim reformama koje su se ogledale u nastavnim programima, pa sve do danas, prisutni su zajednički zahtjevi i nastojanja usmjerena pronalaženju najefikasnijih načina poučavanja, koji bi doveli do najboljih ishoda učenja. U posljednjih dvadeset godina i Hrvatska se obrazovna politika priklanja europskim pedagoškim tendencijama usmjeravanja kurikuluma s tradicionalnog, temeljenog na realizaciji nastavnog programa i prenošenju činjeničnog znanja, na razvoj proceduralnih znanja, vještina i sposobnosti ; kompetencija. Prijelaz na kompetencijski sustav nužno je težio utvrđivanju ishoda učenja, iskaza kojima bi se utvrdilo što učenik treba znati, razumjeti i/ili biti u stanju pokazati nakon što završi određeni obrazovni stupanj. Utvrđivanje ishoda učenja, u suvremenom kurikulumskom pristupu, zahtjeva osim definiranih iskaza koja se odnose na znanja i sposobnosti, objedinjavanje aspekta praćenja i razvijanja individualnih znanja, umijeća, navika i cjelokupnu projekciju razvoja učenikove ličnosti u određenom predmetnom području. Umjetničko područje predstavlja najkompleksnije nastavno područje koje zahtjeva visoko stručno i psihološko - pedagoški kompetentne nastavnike, koji će sa stručnog aspekta znati odgovoriti na metodičke promjene iz tradicionalnog načina poučavanja u otvoreni kurikulumski model. Istovremeno, nastavnike koji sa stručno- psihološkog aspekta posjeduju sposobnost prepoznavanja umjetničke darovitosti kod učenika i dobro znaju kombinirati metode rada, ali i motivirati učenike tijekom cijelog nastavnog procesa. U konačnici nastavnike koji će suvremenim didaktičkim principima usmjeriti nastavu prema ostvarivanju visoko kvalitetnih kompetencija kod učenika, ali i precizno znati odrediti dosege i granice, te strukture znanja, sposobnosti i vještine u skladu sa učenikovim predispozicijama te ih na primjeren, relevantan konkretan i mjerljiv način znati iskazati. Provedenim istraživanjem usmjerenim na utvrđivanje ishoda učenja u nastavi glazbene kulture utvrđeno je da učenici nisu u pogledu evaluacije upoznati sa temeljnim okosnicama kurikularnog pristupa ; ne mogu utvrditi što trebaju znati i umjeti, zašto i koje vrijednosti prihvatiti, odnosno koje kompetencije i u kojem obimu bi trebali steći nakon završenog određenog obrazovnog ciklusa. Obzirom na ostvarene rezultate istraživanja, u radu ćemo aktualizirati razloge koji dovode do nejasnoća prilikom preciznog definiranja ishoda učenja, te potom utvrditi moguće smjernice za procjenjivanje razine kompetencija u nastavi glazbene kulture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost