Pregled bibliografske jedinice broj: 856843
Djeca s posebnim potrebama na nastavi solfeggia
Djeca s posebnim potrebama na nastavi solfeggia // Tonovi (Zagreb), 55 (2010), 19-32 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 856843 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca s posebnim potrebama na nastavi solfeggia
(Children with special needs in solfege classes)
Autori
Škojo, Tihana
Izvornik
Tonovi (Zagreb) (0352-9711) 55
(2010);
19-32
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
djeca s posebnim potrebama, pjevanje, solfeggio, ritamske vještine, intonativne vještine, prepoznavanje melodije, glazbeno stvaralaštvo
(children with special needs, singing, solfege, rhythm skills, intonative skills, melody recognition, musical creativity)
Sažetak
Djeca s posebnim potrebama nose u sebi velike mogućnosti umjetničkog izražavanja. S glazbom se takva djeca mogu susretati na mnogo različitih načina, a bavljenjem glazbom u glazbenim školama omogućava im se potpuna potvrda osobnosti i urođenih potencijala. U nastavi solfeggia djecu se raznim aktivnostima nastoji potaknuti na glazbeno izražavanje. Pjevanjem, slušanjem i različitim stvaralačkim aktivnostima razvijaju se i usavršavaju intonativne i ritamske vještine, razvija se glazbeno pamćenje, glazbeni ukus i muzikalnost. Pjevanje čini najspontaniji i najprirodniji način glazbenog izražavanja djece. To je najmanje ograničavajuća aktivnost za učenike s posebnim potrebama, a time i omiljeni dio nastave solfeggia. Važno je znati metodički pravilno voditi ovu nastavu uz dobro osmišljene aktivnosti jer će to omogućiti njegovanje glasa, pravilan razvoj organa za disanje i govor, unapređenje intonativnih vještina te aktivno obrazovanje sluha. Sluh se u nastavi solfeggia obrazuje osim putem pjevanja i putem slušanja. Prepoznavanjem i zapisivanjem različitih melodija isto se tako stječu ritamska i intonacijska znanja i umijeća. Posebna pozornost može se posvetiti i različitim oblicima spontanog i svjesnog glazbenog stvaralaštva čime se može razvijati i dječja kreativnost. Svaku ritamsku i intonativnu pojavu može se obraditi na mnogo načina, ali pritom je važno odabrati one načine koji će omogućiti i aktivno uključivanje učenika s posebnim potrebama. U ovom radu prikazat ćemo kakve sve postoje mogućnosti za provođenje aktivnosti u kojima se ravnopravno s ostalom djecom mogu uključivati i djeca s posebnim potrebama. Naglasak ćemo pritom staviti na one aktivnosti kod kojih se djeca mogu glazbeno izraziti pjevanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)