Pregled bibliografske jedinice broj: 856770
Interdisciplinarni projekt kao sastavni dio gimnazijskog školskog kurikuluma
Interdisciplinarni projekt kao sastavni dio gimnazijskog školskog kurikuluma // Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje / Vidulin-Orbanić, S. (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013. str. 337-351 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 856770 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interdisciplinarni projekt kao sastavni dio
gimnazijskog školskog kurikuluma
(Interdisciplinary project as part of the high
school curriculum)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Interdisciplinarni pristup glazbi: istraživanje, praksa i obrazovanje
/ Vidulin-Orbanić, S. - Pula : Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2013, 337-351
ISBN
978-953-7498-65-8
Skup
Glazbena pedagogija u svjetlu sadašnjih i budućih promjena 3
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 18.04.2013. - 20.04.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
suvremena škola, Nacionalni okvirni kurikulum, školski kurikulum, interdisciplinarni projekt
(contemporary school, National Curriculum Framework, school curriculum, interdisciplinary project)
Sažetak
Suvremenu školu zasnovanu na reformnoj pedagogiji povezuje zajednički element pedagoškog optimizma, koji postavljajući učenika u središte zbivanja mijenja dosadašnje tradicionalno uređene odnose i uvijete učenja. Sukladno teorijama kurikuluma kojima se utvrđuje novi pristup unutarnjem preustroju odgojno- obrazovnih sustava, te oblikuje nova konfiguracija i struktura znanja i učenja, usmjerena prema viziji suvremene škole, hrvatska pedagogijska znanost utvrđuje Nacionalni okvirni kurikulum. Temeljno obilježje Nacionalnog okvirnog kurikuluma je razvoj učeničkih kompetencija s naglaskom na inovativnost, stvaralaštvo i kritičko mišljenje, koje se osim u jezgrovnom i diferenciranom kurikulumom ostvaruju unutar školskog kurikuluma. Školski kurikulum je dokument kojim se predviđa rad i način djelovanja škole s obzirom na odgojno- obrazovne potrebe i prioritete učenika, škole i sredine u kojoj škola djeluje, a odnosi se na realizaciju dodatne i dopunske nastave, izvannastavnih i izvanškolskih aktivnosti, ekskurzija, izleta i projekta škole. U svrhu učinkovitijeg razvoja kompetencija učenika, a u skladu sa suvremenim odgojno- obrazovnim stremljenjima, projektno orijentiran rad usmjerava se prema interdisciplinarnim temama, kojima se ostvaruje međusobno povezivanje odgojno-obrazovnih područja i nastavnih predmeta. Sustavnim povezivanjem među nastavnim predmetima primarno se ostvaruju promjene u odnosu nastavnika - učenika, a putem projektnog istraživanja učenici stječu znanja i razumijevanje iz različitih odgojno-obrazovnih područja, razvijaju organizacijske sposobnosti i suradničko učenje, prihvaćajući uzajamnu komunikaciju uče odgovorno izvršavati preuzete zadatke, te razvijaju sposobnost javnoga nastupanja. S namjerom poticanja interdisciplinarnog projektnog istraživanja u srednjoškolskom kurikulumu, u ovom će se radu prikazati uspješna realizacija projekta integracijom predmeta iz društveno- humanističkog i umjetničkog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost