Pregled bibliografske jedinice broj: 856766
Didaktičko – metodičko strukturiranje kurikuluma glazbe u općem i obveznom obrazovanju
Didaktičko – metodičko strukturiranje kurikuluma glazbe u općem i obveznom obrazovanju, 2015., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 856766 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Didaktičko – metodičko strukturiranje kurikuluma glazbe u općem i obveznom obrazovanju
(Didactic-methodological structuring of the music curriculum in general and compulsory education)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.07
Godina
2015
Stranica
271
Mentor
Previšić, Vlatko
Ključne riječi
otvoreni kurikulum, didaktičko strukturiranje, nastava glazbene kulture, nastava glazbene umjetnosti, izvannastavne glazbene aktivnosti
(open curriculum, didactic structuring, teaching music, extracurricular music activities)
Sažetak
Stalne promjene na području obrazovanja, koje su se u posljednjih dvadeset godina događale osobito u području strategije i politika reformiranja školstva, hrvatska je pedagogijska znanost pratila utvrđivanjem i donošenjem Nacionalnog okvirnog kurikuluma, čime je ukazala na potrebu usklađivanja našega obrazovnog sustava sa suvremenim društvenim potrebama i izazovima, ali i novim spoznajama o učenju i učinkovitosti nastave. Unutar različitih područja općeg obveznoga i srednjoškolskog obrazovanja, važno mjesto, posebno s aspekta ostvarivanja društvenog i kulturnog razvoja djece i mladih, svakako pripada umjetničkom području u kojemu su implementirani raznovrsni oblici glazbenog podučavanja. Sadržajno strukturiranje kurikuluma glazbe u općem obveznom i srednjoškolskom obrazovanju primarno se odnosi na oblikovanje redovne glazbene nastave, a potom na izvannastavne glazbene aktivnosti. U teorijskom dijelu utvrđeni su aktualni načini i sadržaj strukturiranja kurikuluma glazbenog obrazovanja u osnovnoj školi i gimnaziji pri čemu se vodilo načelima humanističkog kurikuluma, usmjerenog na učenika i razvoj njegovih kompetencija u skladu s potrebama suvremenog društva. Didaktičko je strukturiranje utvrđeno kroz ciljeve, zadatke, sadržaje, nastavni program, strategije i organizaciju rada, kompetencije te vrednovanje nastave glazbe, a poseban je naglasak stavljen na metodički aspekt realizacije svih nastavnih područja koja su prisutna u nastavi glazbene kulture i glazbene umjetnosti. Rezultatima istraživanja potkrijepljena je potreba za provođenjem otvorenog i fleksibilnog programa nastave glazbene kulture i umjetnosti te je iskazana potreba za definiranjem ishoda učenja, utvrđenih prema kvalitativnoj dimenziji individualnih učenikovih znanja i dobro ostvarenoj ravnoteži između kognitivnog, psihomotoričkog i afektivnog područja. Aktualizirana je promjena u organizaciji učenja i usmjeravanju didaktičkih strategija na oblike aktivnog stjecanja znanja, sukladno učeničkim interesima. Naglašena je potreba za uspostavljanjem veće ponude izvannastavnih aktivnosti te želja za većom otvorenosti škole i društva prema umjetničkim aktivnostima. Zaključeno je kako je kurikulum koherentna tvorba sastavljena od osnovnoškolske i gimnazijske nastave te od izvannastavnih aktivnosti, u kojemu se pomoću pluralizma didaktičkih metoda, strategija i oblika te brojnih alternativnih metodičkih rješenja sustavno iznalazi put prema razvoju učenika u kulturi i prema kulturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku