Pregled bibliografske jedinice broj: 856747
Nagovještaj promjena u nastavi glazbene umjetnosti pod okriljem cjelovite kurikularne reforme
Nagovještaj promjena u nastavi glazbene umjetnosti pod okriljem cjelovite kurikularne reforme // Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata, Bogatić, Katarina, Gazibara, Senka, Pejaković, Sara, Simel, Sanja, Nagy Varga, Aniko, Campbell-Barr, Verity (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 247-258 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 856747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nagovještaj promjena u nastavi glazbene
umjetnosti
pod okriljem cjelovite kurikularne reforme
(Changes in Music class in the comprehensive
curricular reform)
Autori
Škojo, Tihana ; Matković, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić, Renata, Bogatić, Katarina, Gazibara, Senka, Pejaković, Sara, Simel, Sanja, Nagy Varga, Aniko, Campbell-Barr, Verity - Osijek : Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 247-258
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Global and Local Perspectives of Pedagogy
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava Glazbene umjetnosti ; Cjelovita kurikularna reforma ; otvoreni model ; nastavnici
(Music class ; comprehensive curricular reform ; open model ; teachers)
Sažetak
Unatoč brojnim pedagoškim reformama, koje su imale značajne implikacije na ostala predmetna područja, nastava Glazbene umjetnosti zadržala je nepromijenjen model od ustroja gimnazijskoga obrazovanja pa sve do danas. U skladu s općom idejom Cjelovite kurikularne reforme, usmjerenosti odgojno-obrazovnim potrebama i interesima učenika, predložen je drugačiji model nastave Glazbene umjetnosti, usmjeren na programsku otvorenost u kojoj nastavnik u suradnji s učenicima kreativno, sukladno suvremenim didaktičkim i metodičkim spoznajama, dolazi do najboljih ishoda učenja. Rezultati istraživanja pokazuju kako nastavnici, kao u brojnim prethodnim istraživanjima, i nadalje jasno ukazuju na probleme u realizaciji nastave Glazbene umjetnosti, koji se u najvećem dijelu odnose na opsežan nastavni program i na raspored nastavnih sadržaja koji nije usklađen s interesima učenika. Rješenja nastavnici vide u prilagođavanju programa, uklanjanju nepotrebnoga, verbalnog, sadržaja te upućuju na promišljanje o sadržajnom pomaku nastavnoga programa u pogledu žanrovske glazbene raznolikosti. Sve to ukazujući na potrebu uvođenja strategija aktivnoga učenja kojima će se motivirati učenike i potaknuti ih na aktivno sudjelovanje u procesu učenja. Kroz navedena ali i brojna druga predložena rješenja razvidno je kako su nastavnici spremni za otvorenu i fleksibilnije utvrđenu nastavu Glazbene umjetnosti koja će im pružiti veće mogućnost da pomoću svojih kompetencija i kreativnosti oplemene kognitivno i emocionalno iskustvo učenika te oblikuju zainteresirane, umjetnički i glazbeno kompetentne sudionike u kulturnim aktivnostima svoga društvenog okruženja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku