Pregled bibliografske jedinice broj: 856596
Motivacija učenika za sudjelovanje u srednjoškolskim izvannastavnim aktivnostima umjetničkog područja
Motivacija učenika za sudjelovanje u srednjoškolskim izvannastavnim aktivnostima umjetničkog područja // Motivation – attention – discipline / Czékus, Géza (ur.).
Subotica: Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, 2013. str. 507-517 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 856596 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija učenika za sudjelovanje u
srednjoškolskim izvannastavnim aktivnostima
umjetničkog područja
(Motivation of secondary students to participate in
arts extracurricular activities)
Autori
Škojo, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Motivation – attention – discipline
/ Czékus, Géza - Subotica : Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku Univerziteta u Novom Sadu, 2013, 507-517
ISBN
978-86-87095-38-0
Skup
7th International Scientific Conference [with topic] "Motivation - attention - discipline"
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 04.10.2013. - 05.10.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
školski kurikulum, izvannastavne aktivnosti, motivacija
(extracurricular activities, motivation)
Sažetak
U duhu sveobuhvatnih društvenih promjena u Republici Hrvatskoj, na polazištima teorija kurikuluma, utvrđen je nacionalni kurikulum strukturiran od jezgrovnog dijela jednakog za sve učenike, diferenciranog koji omogućuje profiliranje učenika prema posebnostima pojedinog gimnazijskog smjera i školskog kurikuluma koji se odnosi na različite oblike izvannastavnih aktivnosti. Izvannastavne aktivnosti čine važan čimbenik odgojnog, ali i obrazovnog djelovanja današnjice. Čine ih brojni sadržaji u vidu dodatne nastave, fakultativnih nastavnih predmeta, izvannastavnih aktivnosti, projekata i drugih ponuda škole koji učenicima omogućuju široki razvoj kompetencija sukladno njihovim preferencijama. Važno mjesto s aspekta ostvarivanja društvenog kulturnog razvoja pripada umjetničkom području u kojemu su implementirani i različiti oblici glazbenih aktivnosti. U današnje vrijeme tehničke revolucije, kada je obilje različitog sadržaja dostupno već na dodir odgovarajuće tipke na računalu, potrebno je uložiti izniman napor od strane učitelja kako bi se učenike motiviralo na rad i sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima unutar srednjoškolskog kurikuluma. Provedenim istraživanjem na uzorku od 250 učenika osječkih gimnazija utvrđeno je da učenici pokazuju najviši stupanj motiviranosti za glazbene aktivnosti koje se ostvaruju u različitim projektima. Rezultati ispitivanja pokazali su da učenici prepoznaju značaj motivacije u izvannastavnim aktivnostima, te su u mogućnosti utvrditi aktivnosti i načine rada koji pridonose većoj angažiranosti učenika u različitim oblicima izvannastavnih aktivnosti. Pred školama se nalazi iznimno zahtjevan zadatak da pravilnim izborom izvannastavnih aktivnosti i visoko motiviranim učiteljima, koji osluškuju ţelje učenika i usmjeravaju ih prema inventivnim aktivnostima, realiziraju sadržaje školskog kurikuluma u pravcu ostvarenja vrijednih kulturnih i materijalnih postignuća, sukladno zahtjevima novog doba.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost