Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 856582

Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkoga područja


Škojo, Tihana
Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkoga područja // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (2013), 1; 300-316 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 856582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkoga područja
(Creativity of secondary students in arts education)

Autori
Škojo, Tihana

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 29 (2013), 1; 300-316

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
kreativnost, umjetni ko podru je, nastava glazbene umjetnosti, nastava likovne umjetnosti, gimnazija
(creativity, artistic field, teaching music, teaching visual arts, grammar school)

Sažetak
U srednjim školama općeobrazovnoga smjera, umjetničko odgojno-obrazovno područje primarno se ostvaruje jezgrovnim kurikulom koji obuhvaća nastavne predmete glazbenu i likovnu umjetnost. Prvi pokušaji ostvarivanja međusobne interakcije između glazbene i likovne umjetnosti u hrvatskom obrazovnom sustavu iskazani su šezdesetih godina XX. stoljeća. Tadašnji nastavni plan i program utvrđivao je provođenje glazbene nastave uklopljene u zajedništvo s likovnom umjetnosti i ostvarivane pod predmetom Umjetnost. Nastava je sadržajno bila zasnovana na kronološkom pregledu razvoja likovne, odnosno glazbene umjetnosti. Školska 1990./91. godina označila je povratak gimnazija, a sukladno aktualnom nastavnom planu i programu prihvaćenom 1994. godine u svim se gimnazijama glazbena nastava izvodi pod predmetnim imenom Glazbena umjetnost, a likovna nastava pod imenom Likovna umjetnost. Premda su početak dvadesetprvoga stoljeća označile snažne promjene u hrvatskom obrazovnom sustavu, likovna i glazbena se nastava u gimnaziji u proteklih pedeset godina i dalje izvodi nepromijenjeno, istim nastavnim modelom koncipiranim na dijakronijskom načelu kao rekapitulacija glazbenih i likovnih događaja u kronološkom redu. Pregled dosadašnje nastavne prakse umjetničkoga područja navodi nas na promišljanja o primjerenosti postojeće nastave zahtjevima suvremenoga društva te poželjnim didaktičkim paradigmama koji odgovaraju potrebama i interesima učenika novog doba. Budući da je kreativnost predmetnoga nastavnika osnovni preduvjet razvoja i odmaka od ustaljenoga načina podučavanja u smjeru otvorenoga i fleksibilnoga nastavnog procesa, provedeno je istraživanje s ciljem utvrđivanja odnosa učenika srednjih škola prema načinu provođenja nastave umjetničkoga područja. Istraživanje je bilo usmjereno prema različitim gledištima kreativnosti u nastavi umjetničkoga područja, utvrđivanju stila ponašanja nastavnika te utjecaju kreativnosti u nastavnim postupcima u svrhu prilagođavanja sadržaja, moderniziranja i poboljšanja tradicionalno koncipiranoga nastavnog modela. Provedenim istraživanjem na uzorku od 586 učenika osječkih srednjih škola utvrđeno je da učenici koncepciju nastavnoga modela pojedinoga predmeta isključivo povezuju s načinom podučavanja te da ne postoji istaknuta interdisciplinarnost između predmeta umjetničkoga područja. Rezultati ispitivanja pokazali su da su učenici tijekom školovanja spoznali značaj kreativnosti u nastavnom procesu te su u mogućnosti utvrditi elemente kreativnoga načina donošenja nastavnog sadržaja, razlikovati i vrjednovati kreativnost i kvalitetu u pojedinom stilu podučavanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Likovne umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Profili:

Avatar Url Tihana Škojo (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Škojo, Tihana
Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkoga područja // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (2013), 1; 300-316 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Škojo, T. (2013) Kreativnost učenika srednjih škola u nastavi umjetničkoga područja. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 29 (1), 300-316.
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana}, year = {2013}, pages = {300-316}, keywords = {kreativnost, umjetni ko podru je, nastava glazbene umjetnosti, nastava likovne umjetnosti, gimnazija}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {29}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Kreativnost u\v{c}enika srednjih \v{s}kola u nastavi umjetni\v{c}koga podru\v{c}ja}, keyword = {kreativnost, umjetni ko podru je, nastava glazbene umjetnosti, nastava likovne umjetnosti, gimnazija} }
@article{article, author = {\v{S}kojo, Tihana}, year = {2013}, pages = {300-316}, keywords = {creativity, artistic field, teaching music, teaching visual arts, grammar school}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {29}, number = {1}, issn = {0044-4855}, title = {Creativity of secondary students in arts education}, keyword = {creativity, artistic field, teaching music, teaching visual arts, grammar school} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA
  • Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font