Pregled bibliografske jedinice broj: 856549
Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije
Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 3; 301-324 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 856549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije
(Academic achievement and mental health: From relations to interventions)
Autori
Vulić-Prtorić, Anita ; Lončarević, Ivana
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157
(2016), 3;
301-324
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
anksioznost, depresivnost, psihosomatski simptomi, hiperaktivnost, agresivnost, školski uspjeh
(anxiety, depression, somatic symptoms, hyperactivity, aggression, academic achievement)
Sažetak
U radu su prikazani rezultati ispitivanja odnosa između školskog uspjeha i nekih pokazatelja mentalnog zdravlja osnovnoškolskih učenika i to iz perspektive učenika i nastavnika. U radu su prikazani rezultati dobiveni kvantitativnim i kvalitativnim istraživanjem. U kvantitativnom dijelu prikupljeni su podaci iz više istraživanja u kojima je korištena ista metodologija. Ispitanici su bili su učenici viših razreda osnovnih škola (od 400 do 800 učenika u pojedinom istraživanju). Upitnicima samoprocjene ispitani su specifični obrasci povezanosti između školskog uspjeha i simptoma anksioznosti, depresivnosti, agresivnosti, hiperaktivnosti, psihosomatskih simptoma, i dr. Kvalitativno istraživanje provedeno je u formi vođene rasprave u četiri fokus grupe u kojima je sudjelovalo dvanaest nastavnika predmetne nastave i osamnaest učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Teme diskusije u fokus grupama korespondiraju temama u kvantitativnom istraživanju. Komparativna analiza rezultata ukazuje na slijedeće glavne zaključke: 1) najveća povezanost školskog neuspjeha je sa simptomima depresivnosti i agresivnosti, 2) različiti su obrasci tih povezanosti u uzorcima djevojčica i dječaka - te su povezanosti značajnije u uzorcima djevojčica, 3) nastavnici i učenici različito procjenjuju učestalost internaliziranih i eksteranliziranih simptoma kod učenika, ali se slažu u procjeni međusobnog utjecaja tih simptoma i školskog uspjeha, 4) interpretacije dobivenih nalaza mogu poslužiti kao smjernice u izradi interventnih programa, ali i općenito boljeg razumijevanja učenika u školi - kako se osjećaju, što doživljavaju i što misle da treba mijenjati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Worldwide Political Science Abstracts