Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 856549

Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije


Vulić-Prtorić, Anita; Lončarević, Ivana
Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 3; 301-324 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 856549 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije
(Academic achievement and mental health: From relations to interventions)

Autori
Vulić-Prtorić, Anita ; Lončarević, Ivana

Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 157 (2016), 3; 301-324

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
anksioznost, depresivnost, psihosomatski simptomi, hiperaktivnost, agresivnost, školski uspjeh
(anxiety, depression, somatic symptoms, hyperactivity, aggression, academic achievement)

Sažetak
U radu su prikazani rezultati ispitivanja odnosa između školskog uspjeha i nekih pokazatelja mentalnog zdravlja osnovnoškolskih učenika i to iz perspektive učenika i nastavnika. U radu su prikazani rezultati dobiveni kvantitativnim i kvalitativnim istraživanjem. U kvantitativnom dijelu prikupljeni su podaci iz više istraživanja u kojima je korištena ista metodologija. Ispitanici su bili su učenici viših razreda osnovnih škola (od 400 do 800 učenika u pojedinom istraživanju). Upitnicima samoprocjene ispitani su specifični obrasci povezanosti između školskog uspjeha i simptoma anksioznosti, depresivnosti, agresivnosti, hiperaktivnosti, psihosomatskih simptoma, i dr. Kvalitativno istraživanje provedeno je u formi vođene rasprave u četiri fokus grupe u kojima je sudjelovalo dvanaest nastavnika predmetne nastave i osamnaest učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. Teme diskusije u fokus grupama korespondiraju temama u kvantitativnom istraživanju. Komparativna analiza rezultata ukazuje na slijedeće glavne zaključke: 1) najveća povezanost školskog neuspjeha je sa simptomima depresivnosti i agresivnosti, 2) različiti su obrasci tih povezanosti u uzorcima djevojčica i dječaka - te su povezanosti značajnije u uzorcima djevojčica, 3) nastavnici i učenici različito procjenjuju učestalost internaliziranih i eksteranliziranih simptoma kod učenika, ali se slažu u procjeni međusobnog utjecaja tih simptoma i školskog uspjeha, 4) interpretacije dobivenih nalaza mogu poslužiti kao smjernice u izradi interventnih programa, ali i općenito boljeg razumijevanja učenika u školi - kako se osjećaju, što doživljavaju i što misle da treba mijenjati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Anita Vulić-Prtorić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vulić-Prtorić, Anita; Lončarević, Ivana
Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije // Napredak (Zagreb), 157 (2016), 3; 301-324 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vulić-Prtorić, A. & Lončarević, I. (2016) Školski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije. Napredak (Zagreb), 157 (3), 301-324.
@article{article, author = {Vuli\'{c}-Prtori\'{c}, Anita and Lon\v{c}arevi\'{c}, Ivana}, year = {2016}, pages = {301-324}, keywords = {anksioznost, depresivnost, psihosomatski simptomi, hiperaktivnost, agresivnost, \v{s}kolski uspjeh}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {157}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {\v{S}kolski uspjeh i mentalno zdravlje: Od relacije do intervencije}, keyword = {anksioznost, depresivnost, psihosomatski simptomi, hiperaktivnost, agresivnost, \v{s}kolski uspjeh} }
@article{article, author = {Vuli\'{c}-Prtori\'{c}, Anita and Lon\v{c}arevi\'{c}, Ivana}, year = {2016}, pages = {301-324}, keywords = {anxiety, depression, somatic symptoms, hyperactivity, aggression, academic achievement}, journal = {Napredak (Zagreb)}, volume = {157}, number = {3}, issn = {1330-0059}, title = {Academic achievement and mental health: From relations to interventions}, keyword = {anxiety, depression, somatic symptoms, hyperactivity, aggression, academic achievement} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font