Pregled bibliografske jedinice broj: 855864
Model stimuliranja i vrednovanja izrade materijala i uporabe sustava za e-učenje
Model stimuliranja i vrednovanja izrade materijala i uporabe sustava za e-učenje, 2016., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 855864 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model stimuliranja i vrednovanja izrade materijala i uporabe sustava za e-učenje
(Model for stimulation and evaluation of design of e-learning materials (courseware) and the use of e-learning systems)
Autori
Odak, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
14.05
Godina
2016
Stranica
201
Mentor
Boras, Damir ; Lazić, Nikolaj
Ključne riječi
E- učenje, Sustavi za e-učenje, Materijali za e-učenje, Slobodni softver
(E-learning, E-learning systems, E-learning materials, Open software)
Sažetak
Sada već višegodišnja praksa različitih modela e- učenja omogućuje nam njihovu usporedbu i vrednovanje. Planiranje e-učenja i vrednovanje izrade e-materijala, kao sastavnog dijela obrazovnog sustava ima utjecaj na uspješnost i rezultate u visokom obrazovanju. Do sada su istraživanja pokazala da uporaba ICT i tehnologije e-učenja trebaju biti povezane i usklađene s postavljenim obrazovnim ciljevima. Ono što se do sada nije rješavalo u skladu s načelima i tehnološkim promjenama je vrednovanje izrade e- materijala kao izvora informacija i znanja. Kvaliteta materijala za e-učenje i vrednovanje istoga važna je za obrazovanje u općem smislu. U visokom obrazovanju samo napredovanje nastavnika/znanstvenika vezano je i za propisane uvjete napredovanja koji ne prate dovoljno brzo i promjene koje se događaju u okruženju obrazovanja. Za sustavnu i kvalitetnu primjenu sustava za e- učenje na razini visokoga učilišta i postizanje rezultata, treba uspostaviti sustav vrednovanja izrade materijala, dostupan sustav tehničke i pedagoške potpore. Tezu temeljimo na dosadašnjim iskustvima hrvatskih sveučilišta gdje se pokazalo da pojedinačni pozitivni primjeri djelotvorne primjene e-učenja uključuju pripremu i izradu e- materijala, što za razinu cjelokupnoga sustava znači izrada strateškoga plana izrade i vrednovanja e-materijala za uspostavu kvalitetnog i održivog sustava e-učenja. Stoga ćemo u ovoj disertaciji pomoću komparativne i deskriptivne metode na analizi anketnih upitnika i intrvjua te postojeće prakse i iskustva u svijetu ponuditi model vrednovanja izrade materijala i uporabe sustava za e-učenje. Stvaranje modela stimuliranja i vrednovanja izrade materijala i uporabe sustava za e-učenje nije samo sebi cilj, nego je ono nošeno promijenjenim viđenjem poticaja i vrednovanja nastavničkoga rada i nastave kroz ulogu sveučilišta i novom pedagogijskom paradigmom. U doktorskom radu kvantitativnim i kvalitativnim istraživačkim pristupom istražujemo stavove studenata i nastavnika jednog od najvećih fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Filozofskoga fakulteta, o ideji i provedbi sustava za e-učenje i mogućnosti poticanja razvoja istoga, kroz vrednovanje i izradu nastavnoga materijala. Predmetu istraživanja i zaključcima pristupamo interpretativno objedinjujući niz detalja iz raznih izvještaja projekata i doktorskih radova koji su se bavili sličnom temom, u nastojanju na sagledavanju ključnih odrednica sustava za e-učenje i pozicije fakulteta spram sustava utemeljenih na slobodnom pristupu i sagledavanju vrednovanja nastavnog rada u kontekstu pripreme i izrade e-materijala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb