Pregled bibliografske jedinice broj: 855629
Benchmarking: prepoznavanje najboljše prakse v hotelirstvu /Benchmarking: potraga za najboljom praksom u hotelijerstvu
Benchmarking: prepoznavanje najboljše prakse v hotelirstvu /Benchmarking: potraga za najboljom praksom u hotelijerstvu // Spremljanje in primerjava dosežkov hrvaških in slovenskih hotelov / Praćenje i usporedba rezultata hrvatskih i slovenskih hotel / Ivankovič, Gordana ; Jerman Matea (ur.).
Koper: Založba Univerze na Primorskem, 2015. str. 7-28
CROSBI ID: 855629 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Benchmarking: prepoznavanje najboljše prakse v hotelirstvu /Benchmarking: potraga za najboljom praksom u hotelijerstvu
(Benchmarking: finding the best practice in hospitality industry)
Autori
Janković, Sandra ; Poldrugovac, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Spremljanje in primerjava dosežkov hrvaških in slovenskih hotelov / Praćenje i usporedba rezultata hrvatskih i slovenskih hotel
Urednik/ci
Ivankovič, Gordana ; Jerman Matea
Izdavač
Založba Univerze na Primorskem
Grad
Koper
Godina
2015
Raspon stranica
7-28
ISBN
978-961-6963-49-7
Ključne riječi
Benchmarking, USALI, KPI, CrossBench, hotel
Sažetak
Benchmarking predstavlja potragu za najboljom praksom u određenoj grani industrije. To je postupak koji se temelji na uspoređivanju vlastitih dimenzija s onim poduzećima koja zaslužuju biti mjera vrijednosti. Primjena benchmarkinga u svjetskom hotelijerstvu ima vrlo dugačku tradiciju. Prve forme benchmarking statistike bilježe se još davnih 1930ih godina. Osnovna pretpostavka primjene benchmrkinga u hotelijerstvu je primjena standarda USALI. Danas u svjetskom hotelijerstvu postoji velik broj raznih publikacija u okviru kojih se objavljuju ostvareni rezultati poslovanja u hotelijerstvu, koji pojedinim hotelima mogu poslužiti u svrhu benchmarkinga. Ključni pokazatelji koji se u ovom članku predstavljaju na uzorku hotela u Hrvatskoj i Sloveniji, članovima CrossBench projekta su stupanj iskorištenja kapaciteta, prosječna cijena sobe, RevPAR i TRevPAR. Uz pomoć analize omeđenih podataka (Data Envelopment Analysis – DEA) izračunata je i efikasnost hotela u Hrvatskoj i Sloveniji. Povzetek Benchmarking je prepoznavanje najboljše prakse v določeni industrijski panogi. To je postopek, ki temelji na primerjanju lastnih dosežkov s primerljivimi podjetji. Uporaba benchmarkinga ima v svetovnem hotelirstvu zelo dolgo tradicijo. Prve oblike statistike benchmarking segajo v davna trideseta leta 20. stoletja. Osnovna predpostavka za uporabo benchmarkinga v hotelirstvu je upoštevanje standardov USALI. V svetovnem hotelirstvu je danes veliko število različnih publikacij, v okviru katerih se objavljajo doseženi poslovni izidi v hotelirstvu, ki jih posamezni hoteli lahko uporabijo za benchmarking. Ključni kazalniki, ki so v tem članku za člane projekta CrossBench predstavljeni na vzorcu hotelov na Hrvaškem in v Sloveniji, so stopnja zasedenosti sob, povprečna cena sobe, RevPAR in TRevPAR. S pomočjo analize ovojnice podatkov (Data Envelopment Analysis, DEA) je izračunana tudi učinkovitost hotelov na Hrvaškem in v Sloveniji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Napomena
Rad je objavljen na hrvatskom i slovenskom jeziku
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija