Pregled bibliografske jedinice broj: 855279
Iskustva stečena organizacijom i provedbom „škola u polju“, novim modelom savjetodavnog rada za integriranu proizvodnju šećerne repe
Iskustva stečena organizacijom i provedbom „škola u polju“, novim modelom savjetodavnog rada za integriranu proizvodnju šećerne repe // Glasilo biljne zaštite / Cvjetković, Bogdan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko društvo biljne zaštite, 2015. str. 46-47 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 855279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustva stečena organizacijom i provedbom „škola u polju“, novim modelom savjetodavnog rada za integriranu proizvodnju šećerne repe
(The experience gained by organizing and implementing ´farmer fields school´ the new model of advisory work in the integrated sugar beet production)
Autori
Kos, Tomislav ; Rešić, Ivo ; Besek, Zdenko ; Rajak, Siniša ; Žeravica, Andrea ; Bažok, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Glasilo biljne zaštite
/ Cvjetković, Bogdan - Zagreb : Hrvatsko društvo biljne zaštite, 2015, 46-47
Skup
59. seminar biljne zaštite
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 10.02.2015. - 13.02.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
škola u polju; savjetodavni rad; IPM
(farmer field school; advisory work; IPM)
Sažetak
Znanje i inovacije su od vitalnog značaja za promicanje gospodarskog rasta i razvoja ruralnih područja u Hrvatskoj u svrhu poboljšanja održivosti, konkurentnosti, učinkovitosti resursa i zaštite okoliša u poljoprivredi i gospodarenju šumama. Ovo je prva mjera predloženog Programa ruralnog razvoja Republike Hrvatske za razdoblje od 2014. do 2020. godine. Cilj mjere je osigurati specifičnu edukaciju za poljoprivrednike koji su nositelji poljoprivrednog gospodarstva, upravitelji i zaposlenici u poljoprivrednoj i prehrambenoj industriji i šumarstvu. Svima, a osobito mladim poljoprivrednicima trebalo bi približiti znanja o novim metodama proizvodnje temeljena na rezultatima istraživanja i razvoja. Time se postiže uvođenje inovacija, povećanje konkurentnosti poljoprivrednih gospodarstava i osigurava bolje razumijevanje zaštite i očuvanja okoliša. Savjetodavne metode i edukacija poljoprivrednih proizvođača u budućem programu ruralnog razvoja imat će značajno mjesto. Jedna od aktivnosti u projektima IPA i Hrvatske zaklade za znanost bila je usmjerena upravo na razvijanje savjetodavne metode „Škole u polju“ u svrhu učinkovitijeg prijenosa znanja od znanosti do proizvođača. Radom će biti prikazane provedene aktivnosti tijekom jedne godine. U radu će biti prikazana iskustva stečena tijekom prošle vegetacijske sezone kroz organizirane radionice za voditelje i tijekom provođenja „Škola u polju“ s poljoprivrednim proizvođačima. Na završnom sastanku u siječnju 2015. kao evaluacijski alat koristit će se SWOT analiza koju će provesti svi sudionici edukacijskih aktivnosti. Zaključci SWOT analize bit će temelj za provođenje aktivnosti u 2015. godini. *Izneseni rezultati dio su istraživanja projekta IPA: Jačanje suradnje između znanosti, industrije i poljoprivrednih proizvođača: transfer tehnologije za integriranu zaštitu šećerne repe u cilju povećanja prihoda poljoprivrednih proizvođača i smanjenja upotrebe pesticida (2007/HR/16IPO/001-040511) financiranog iz Fonda za ulaganje u znanost i inovacije (2007/HR/16IPO/001-040511) kroz Regional competitiveness operational programme 2007-2013 ; CCI2007HR161PO003 i projekta Hrvatske zaklade za znanost (09/23): „Unaprjeđenja u tehnologiji proizvodnje šećerne repe sukladno načelima integrirane zaštite od štetnika“
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb