Pregled bibliografske jedinice broj: 855204
Planovi za podizanje razine siugnosti cestovnog prometa u sklopu redovnog održavanja cesta
Planovi za podizanje razine siugnosti cestovnog prometa u sklopu redovnog održavanja cesta // Road Safety in Local Community / Lipovac, Krsto (ur.).
Beograd: Kriminalističko-policijska akademija, 2016. str. 315-324 (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 855204 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Planovi za podizanje razine siugnosti cestovnog prometa u sklopu redovnog održavanja cesta
(Road Safety Plans as part of regular road maintenance)
Autori
Radosović, Goran ; Ševrović, Marko ; Brčić, Davor ; Jovanović, Bojan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Road Safety in Local Community
/ Lipovac, Krsto - Beograd : Kriminalističko-policijska akademija, 2016, 315-324
ISBN
978-86-7020-345-7
Skup
XI International Conference Road Safety in Local Community
Mjesto i datum
Vrnjačka Banja, Srbija, 13.04.2016. - 16.04.2016
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
sigurnost cestovnog prometa ; planovi ; sanacija opasnih mjesta ; alaniza troškova i koristi
(Traffic safety ; black spot rehabilitation ; road safety investment plans ; cost-benefit analysis)
Sažetak
U ovome radu prikazani su osnovni koraci razvoja planova investiranja za podizanje razine sigurnosti cestovnog prometa u sklopu redovnog održavanja cesta. Kako bi se osigurao kvalitetan i ekonomski učinkovit sustav održavanja cesta potrebno je razviti odgovarajući plan investiranja u provođenje mjera sanacije te ga integrirati u postojeći model redovitog održavanja cestovne mreže čime će se osigurati detekcija kritičnih elemenata cestovne mreže te optimalna alokacija raspoloživih novčanih sredstava u provođenje odgovarajućih mjera sanacije radi postizanja maksimalnog smanjenja broja prometnih nesreća sa smrtno stradalim i teško ozlijeđenim osobama te pratećih eksternih troškova. Rangiranjem utvrđenih opasnih mjesta na temelju utvrđenih vrijednosti omjera koristi i troškova moguće je utvrditi prioritete za provođenje definiranih mjera sanacije na pojedinim segmentima promatrane cestovne mreže. Na takav se način osigurava da se raspoloživa novčana sredstava prvenstveno iskoriste za sanaciju kritičnih elemenata cestovne mreže, dok se preostala opasna mjesta saniraju u sekundarnoj fazi procesa održavanja. Ovakav pristup osigurava postizanje optimalnog iskorištenja trenutno raspoloživih novčanih sredstva sa maksimizacijom relevantnih sigurnosnih parametara cestovne mreže i minimizacijom troškova generiranih nastankom prometnih nesreća i ostalih incidentnih situacija u cestovnom prometnom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb