Pregled bibliografske jedinice broj: 854773
Prepoznavanje (emocionalno) zlostavljanog djeteta od strane nastavnika
Prepoznavanje (emocionalno) zlostavljanog djeteta od strane nastavnika, 2014., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 854773 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prepoznavanje (emocionalno) zlostavljanog djeteta od strane nastavnika
(Recognition (emotional) child abuse by teachers)
Autori
Skoko, Justina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
26.09
Godina
2014
Stranica
41
Mentor
Cajner Mraović, Irena
Ključne riječi
zlostavljanje ; zanemarivanje ; emocionalno zlostavljanje ; nastavnik ; djeca ; škola
(abuse ; neglect ; emotional abuse ; teacher ; children ; schools)
Sažetak
Emocionalno zlostavljanje djece obuhvaća verbalne i emocionalne povrede, usko ograničavanje slobode, neadekvatnu njegu i privrženost, namjerno dopuštanje neprilagođenog ponašanja ili druga psihološka zlostavljanja djeteta koja negativno utječu na emocionalnu dobrobit i razvoj djeteta. Neki od oblika emocionalnog zlostavljanja su: odbacivanje, konstantno verbalno napadanje, teroriziranje, ignoriranje, manipuliranje i izolacija. Svaki od oblika emocionalnog zlostavljanja može se pojaviti sam za sebe ili udružen sa ostalim oblicima emocionalnog ili nekog drugog zlostavljanja i zanemarivanja. Ovaj rad bavi se pitanjem prepoznavanja emocionalno zlostavljanog djeteta od strane nastavnika, a posebno osnovnim poteškoćama u tom procesu te nudi smjernice za rad nastavnika sa emocionalno zlostavljanom i zanemarenom djecom. Osnovni cilj ovog rada je primjeniti rezultate znanstveno prikupljenih podataka o zlostavljanju i zanemarivanju djece na školsko okruženje. Neki od znakova koji nastavniku mogu pomoći u prepoznavanju emocionalno zlostavljanog djeteta su neobični crteži ili uradci djeteta, nagla promjena u karakterističnom ponašanju i u školskom uspjehu djeteta, povećani broj izostanaka, tjeskoba, anksioznost, depresija, apatija, agresivnost, nedostatak koncentracije, problemi u pokazivanju emocija i u nošenju s njima, loše nošenje s neuspjehom, nedostatak samokontrole, nisko samopoštovanje i loša slika o sebi, strah od dolaska roditelja u školu, poremećeni odnosi s vršnjacima i nekarakteristični odnosi sa odraslima. Da bi nastavnik mogao prepoznati emocionalno zlostavljano dijete i pružiti mu adekvatnu pomoć važno je da bude dobro educiran i da radi na sebi, da stvara pozitivnu klimu u razredu i dobre odnose sa učenicima, da zna kako se ponašati prema emocionalno zlostavljanom djetetu te da surađuje sa stručnom službom škole kao i sa vanjskim institucijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija