Pregled bibliografske jedinice broj: 854741
Tajni život žaba - istraživačko učenje izvan učionice i u učionici
Tajni život žaba - istraživačko učenje izvan učionice i u učionici // Educatio biologiae, 2 (2016), 1; 79-89 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 854741 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tajni život žaba - istraživačko učenje izvan učionice i u učionici
(Secret life of frogs - inquiry learning inside and outside of the classroom)
Autori
Čerba, Dubravka ; Turković Čakalić, Ivana ; Šag, Matej ; Bogut, Irella
Izvornik
Educatio biologiae (1849-6520) 2
(2016), 1;
79-89
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
prirodoznanstveni pristup; istraživačko učenje; akvarijski uzgoj; životni ciklus; preobrazba
(scientific approach; inquiry learning; aquarium rearing; life cycle; metamorphosis)
Sažetak
U prirodoslovnim nastavnim predmetima, istraživačko učenje osigurava učenicima razvoj vještina i kompetencija koje im omogućavaju lakše razumijevanje prirodnih promjena i procesa koji ih okružuju. Prirodoznanstveni pristup poučavanja prirodoslovlja potiče znatiželju i razvija istraživački duh kod učenika različitih uzrasta. Kroz nastavu predmeta Prirode i Biologije učenici se trebaju upoznati s anatomijom, ekologijom i razvojem pojedinih skupina kralježnjaka, a žabe mogu poslužiti kao modelni organizmi za proučavanje vodozemaca koji imaju specifičan životni ciklus (preobrazba) te posjeduju prilagodbe karakteristične za pojedine životne stadije i stanište u kojem žive. Istraživačkim učenjem se kod učenika razvija sposobnost razumijevanja složenih procesa preobrazbe, a koje se anatomske promjene događaju uočavaju i uče direktnim promatranjem u svojoj neposrednoj blizini. Također, učenici uče postavljati istraživačka pitanja povezana s opaženim pojavama i izmjerenim vrijednostima te prikazati rezultate i opažanja te donositi zaključke. Učenici razvijaju i sposobnost rasprave o dobivenim rezultatima i donesenim zaključcima. Istraživačko učenje može integrirati spoznaje različitih nastavnih predmeta i tako doprinijeti razvoju konceptualnog razmišljanja i razumijevanja kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Osijeku - Odjel za biologiju
Profili:
Dubravka Čerba
(autor)
Irella Bogut
(autor)
Ivana Turković Čakalić
(autor)
Matej Šag
(autor)