Pregled bibliografske jedinice broj: 85471
Optimalizacija sastava betona za tunelske obloge
Optimalizacija sastava betona za tunelske obloge, 2002., doktorska disertacija, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 85471 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Optimalizacija sastava betona za tunelske obloge
(Optimization of concrete design for tunnel lining)
Autori
Banjad Pečur, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
03.06
Godina
2002
Stranica
279
Mentor
Ukrainczyk, Velimir
Ključne riječi
sekundarna tunelska obloga; pukotine; temperaturni uvjeti; optimalizacija sastava betona
(secondary tunnel lining; cracks; temperature conditions; optimization concrete design)
Sažetak
U betonu sekundarne tunelske obloge pojavljuju se karakteristične pukotine različitih oblika i širina i to pretežno kao uzdužne pukotine u tjemenu svoda i vertikalne pukotine u bočnim zidovima obloge tunela. Pojava tih pukotina može imati negativni utjecaj na trajnost i stabilnost obloge, kao i na zahtjevane eksploatacijske karakteristike tunela. Zbog toga su u ovom radu provedena opsežna istraživanja kako bi se utvrdili uzroci pojave pukotina i odredila svojstva sastava betona, kao i tehnologija ugradnje betona u tunelske obloge uz zadovoljenje kriterija minimuma pukotina. Provedeno je istraživanje svojstava betona takvog sastava koji zadovoljava uvjete minimuma rizika pukotina. Analizirani su tehnološki uvjeti i kriteriji ugradnje i njege betona. Programom istraživanja obuhvaćeno je eksperimentalno i teorijsko istraživanje uzroka nastanka pukotina u betonu sekundarne tunelske obloge, te istraživanje nastalih pukotina u izvedenim tunelima. Ispitivana su svojstva betona koja utječu na pojavu pukotina prema normiranim postupcima i njihovim modifikacijama (tlačna i vlačna čvrstoća, skupljanje i puzanje i progib). Svojstva su ispitana u starosti betona od 12 i 16 sati, te 1, 3 i 28 dana. Ispitivanje je obavljeno na po sedam različitih mješavina projektiranih posebno za zimske i posebno za ljetne uvjete. Radi kompleksnosti uzroka pojave pukotina, laboratorijsko istraživanje optimalnog sastava betona provedeno je u specijalno konstruiranoj aparaturi koja omogućava određivanje utjecaja sastava betona i okolne temperature na riziko pojave pukotina kod spriječene deformacije. Također je provedena analiza ispitivanja svojstava mladog betona dana u literaturi, radi usporedbe s dobivenim vlastitim eksperimentalnim rezultatima. Provedeno je terensko istraživanje i analiza pukotina u postojećim cestovnim tunelima kod nas. Istraživanjem je pokazano da na riziko pojave pukotina utječe sastav betona, tehnologija izvedbe obloge i geometrijske karakteristike obloge. Istraživanja svojstava optimalnog betona, projektiranje i tehnologija betona za tunelsku oblogu po kriteriju minimuma pukotina dopuštenih širina, provedena u ovom radu, pokazala su da je moguće projektirati beton s minimumom pojave pukotina. Ispitivanja betona provedena su uz korištenje tipičnih komponenata betona za tunelske obloge i određenih temperaturnih uvjeta, na osnovi čega je određen model za optimalizaciju sastava betona s minimumom pukotina.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA