Pregled bibliografske jedinice broj: 854297
Što mjerimo pseudoriječima i kako mjerimo pseudoriječi
Što mjerimo pseudoriječima i kako mjerimo pseudoriječi // Logopedija, 6 (2016), 2; 75-81 doi:10.31299/log.6.2.5 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 854297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što mjerimo pseudoriječima i kako mjerimo pseudoriječi
(Pseudowords : How are they measured and what should they be used for)
Autori
Kelić, Maja ; Zelenika Zeba, Mirta ; Kuvač Kraljević, Jelena
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 6
(2016), 2;
75-81
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
fonološka obrada ; fonološko radno pamćenje ; pseudoriječi
(phonological processing ; phonological working memory ; pseudowords)
Sažetak
Ponavljanje pseudoriječi jedna je od najčešćih mjera fonološkog radnog pamćenja. Unatoč učestaloj uporabi, nerijetko se pri izradi pseudoriječi malo pažnje posvećuje parametrima koji ih određuju, a pri uporabi zadatka ponavljanja pseudoriječi ne preispituje se uloga ostalih procesa i mehanizama fonološke obrade koji ga podupiru. U skladu s tim, načinjena je lista pseudoriječi varirajući duljinu (broj slogova) i fonološku složenost (strukturu sloga, tj. pristup i odstup sloga). Cilj je ovoga rada utvrditi povezanost ponavljanja pseudoriječi s drugim mjerama radnoga pamćenja – pamćenjem brojeva i slogova. Lista pseudoriječi primijenjena je kao mjera radnoga pamćenja na uzorku djece s posebnim jezičnim teškoćama (N=10, KD: 10 ; 06). Uz ponavljanje pseudoriječi radno je pamćenje mjereno ponavljanjem slogova te ponavljanjem brojeva (WISC-IV). Rezultati pokazuju značajnu i pozitivnu korelaciju između ponavljanja brojeva i slogova, no ponavljanje pseudoriječi nije povezano ni s jednom drugom mjerom radnoga pamćenja. Čini se da ponavljanje pseudoriječi oblikovanih na taj način ne odražava samo opseg radnoga pamćenja, već i intaktnost fonološkog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb