Pregled bibliografske jedinice broj: 854252
Suvremeno kazalište i publika ili od prezira publike do opravdanja njezinog bijega
Suvremeno kazalište i publika ili od prezira publike do opravdanja njezinog bijega // Dani hvarskog kazališta: Publika i kritika / Boris Senker (ur.).
Zagreb : Split: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2016. str. 149-173 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 854252 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeno kazalište i publika ili od prezira publike do opravdanja njezinog bijega
(Contemporary Theatre and Audience or from Audiences' Loath to Justification of Its Runaway)
Autori
Sanja Nikčević
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani hvarskog kazališta: Publika i kritika
/ Boris Senker - Zagreb : Split : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU) ; Književni krug Split, 2016, 149-173
Skup
Dani hvarskog kazališta: Publika i kritika
Mjesto i datum
Hvar, Hrvatska, 07.05.2015. - 09.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Kazališna publika; Hrvatsko kazalište; postmoderno kazaište; dvadeseto stoljeće
(Theatre Audience; Croatian theatre; Postmodern theatre; twenty century)
Sažetak
The role of the audience in the theatre dramatically changed from equal participants in periods of ritual theatre (Classicism, Middle Ages) to the so-called “imitating” periods (Renaissance and Neoclassicism) where audience needed specialized knowledge to watch a play. The twentieth century deepened the gap between mainstream theatre and audience completely. Since directors'/ post dramatic theatre, which is for the most part violent, shocking and non-communicative, started dominating the mainstream theatre, audience started protesting. Mainstream theatre and theory reacted promptly and declared audience incompetent calling them “backward, uneducated and uninformed". In response, audience started leaving theatre in eighties which seriously worried financiers but not theatres. To avoid complaints about lack of audience directors cut down theatre auditoriums, searched for new (smaller) facilities, justified a small number of performances by co productions, and sometimes manipulated with audience number data.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti