Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 854176

Važnost edukacijske intervencije i znanja roditelja o atopijskom dermatitisu kod djece


Kotrulja, Lena; Milavić, Tina; Bulić Ožanić, Suzana; Šitum, Natalija; Bakija-Konsuo, Ana; Muršić, Ivanka; Belanović Birkić, Iris; Dilenardo, Lidija.
Važnost edukacijske intervencije i znanja roditelja o atopijskom dermatitisu kod djece // Acta clinica Croatica, 55 (2016), 1; 29-34 doi:10.20471/acc.2016.55.01.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 854176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost edukacijske intervencije i znanja roditelja o atopijskom dermatitisu kod djece
(Importance of educational intervention and parental knowledge on atopic dermatitis in children)

Autori
Kotrulja, Lena ; Milavić, Tina ; Bulić Ožanić, Suzana ; Šitum, Natalija ; Bakija-Konsuo, Ana ; Muršić, Ivanka ; Belanović Birkić, Iris ; Dilenardo, Lidija.

Izvornik
Acta clinica Croatica (0353-9466) 55 (2016), 1; 29-34

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Dermatitis ; atopijski ; Roditelji – edukacija ; Bolesnik ; edukacija (kao tema) ; Kortikosteroidi – terapijska primjena ; Fobični poremećaji – psihologija ; Dijete ; Liječenje ; odbijanje – psihologija ; Liječenje ; neuspješno ; Bolesnik ; suradljivost
(Dermatitis ; atopic ; Parents – education ; Patient education as topic ; Child ; Adrenal cortex hormones – therapeutic use ; Phobic disorders – psychology ; Treatment refusal – psychology ; Treatment failure ; Patient compliance)

Sažetak
Atopic dermatitis (AD) is a chronic relapsing, inflammatory skin disease. Failure to treat AD successfully can often be directly linked to poor treatment adherence as a result of the lack of information about the disease and basic principles of treatment. Several studies have found that making patients active participants in their care through information and education is a successful treatment strategy in AD. The aim of this study was to evaluate parental knowledge on AD and to stress the importance of therapeutic educational program in long term management and control of the disease. We carried out a short questionnaire-based study among 238 parents of children with AD regarding their knowledge on the etiology and treatment of AD. Our results showed that 21% of the participants reported corticophobia and were concerned about systemic absorption affecting the child’s growth and development even after short application. In children with AD who have food hypersensitivity, 14% of parents thought that a small amount of food allergen could be beneficial in achieving tolerability. The role of interdisciplinary educational program is to explain the epidemiology and pathogenesis of AD, as well as concomitant atopy related diseases and to teach parents about the importance of appropriate skin care.

Izvorni jezik
Engleski

Znanstvena područja
Temeljne medicinske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Dubrovniku

Profili:

Avatar Url Ana Bakija-Konsuo (autor)

Avatar Url Lena Kotrulja (autor)

Avatar Url Ivanka Muršić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

doi Hrčak Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Kotrulja, Lena; Milavić, Tina; Bulić Ožanić, Suzana; Šitum, Natalija; Bakija-Konsuo, Ana; Muršić, Ivanka; Belanović Birkić, Iris; Dilenardo, Lidija.
Važnost edukacijske intervencije i znanja roditelja o atopijskom dermatitisu kod djece // Acta clinica Croatica, 55 (2016), 1; 29-34 doi:10.20471/acc.2016.55.01.5 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kotrulja, L., Milavić, T., Bulić Ožanić, S., Šitum, N., Bakija-Konsuo, A., Muršić, I., Belanović Birkić, I. & Dilenardo, L. (2016) Važnost edukacijske intervencije i znanja roditelja o atopijskom dermatitisu kod djece. Acta clinica Croatica, 55 (1), 29-34 doi:10.20471/acc.2016.55.01.5.
@article{article, author = {Kotrulja, Lena and Milavi\'{c}, Tina and Buli\'{c} O\v{z}ani\'{c}, Suzana and \v{S}itum, Natalija and Bakija-Konsuo, Ana and Mur\v{s}i\'{c}, Ivanka and Belanovi\'{c} Birki\'{c}, Iris and Dilenardo, Lidija.}, year = {2016}, pages = {29-34}, DOI = {10.20471/acc.2016.55.01.5}, keywords = {Dermatitis, atopijski, Roditelji – edukacija, Bolesnik, edukacija (kao tema), Kortikosteroidi – terapijska primjena, Fobi\v{c}ni poreme\'{c}aji – psihologija, Dijete, Lije\v{c}enje, odbijanje – psihologija, Lije\v{c}enje, neuspje\v{s}no, Bolesnik, suradljivost}, journal = {Acta clinica Croatica}, doi = {10.20471/acc.2016.55.01.5}, volume = {55}, number = {1}, issn = {0353-9466}, title = {Va\v{z}nost edukacijske intervencije i znanja roditelja o atopijskom dermatitisu kod djece}, keyword = {Dermatitis, atopijski, Roditelji – edukacija, Bolesnik, edukacija (kao tema), Kortikosteroidi – terapijska primjena, Fobi\v{c}ni poreme\'{c}aji – psihologija, Dijete, Lije\v{c}enje, odbijanje – psihologija, Lije\v{c}enje, neuspje\v{s}no, Bolesnik, suradljivost} }
@article{article, author = {Kotrulja, Lena and Milavi\'{c}, Tina and Buli\'{c} O\v{z}ani\'{c}, Suzana and \v{S}itum, Natalija and Bakija-Konsuo, Ana and Mur\v{s}i\'{c}, Ivanka and Belanovi\'{c} Birki\'{c}, Iris and Dilenardo, Lidija.}, year = {2016}, pages = {29-34}, DOI = {10.20471/acc.2016.55.01.5}, keywords = {Dermatitis, atopic, Parents – education, Patient education as topic, Child, Adrenal cortex hormones – therapeutic use, Phobic disorders – psychology, Treatment refusal – psychology, Treatment failure, Patient compliance}, journal = {Acta clinica Croatica}, doi = {10.20471/acc.2016.55.01.5}, volume = {55}, number = {1}, issn = {0353-9466}, title = {Importance of educational intervention and parental knowledge on atopic dermatitis in children}, keyword = {Dermatitis, atopic, Parents – education, Patient education as topic, Child, Adrenal cortex hormones – therapeutic use, Phobic disorders – psychology, Treatment refusal – psychology, Treatment failure, Patient compliance} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
  • Scopus
  • MEDLINE


Citati:





    Contrast
    Increase Font
    Decrease Font
    Dyslexic Font