Pregled bibliografske jedinice broj: 853564
Mediji kao komunikacijski izazov u procesu kriznog komuniciranja u katastrofama
Mediji kao komunikacijski izazov u procesu kriznog komuniciranja u katastrofama // Dani kriznog upravljanja / Nađ, Ivan (ur.).
Velika Gorica: Veleučilište Velika Gorica, 2015. str. 895-904 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 853564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mediji kao komunikacijski izazov u procesu kriznog komuniciranja u katastrofama
(Media as a Communication Challange in the Process in Crisis Communication in Disasters)
Autori
Banovac Barić, Maja ; Aunedi Medek, Mario ; Jeleč, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Dani kriznog upravljanja
/ Nađ, Ivan - Velika Gorica : Veleučilište Velika Gorica, 2015, 895-904
ISBN
978-953-7716-66-0
Skup
Dani kriznog upravljanja ; Suvremeni sigurnosni izazovi
Mjesto i datum
Velika Gorica, Hrvatska, 14.05.2015. - 15.05.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
mediji ; komunikacijski izazov ; krizno komuniciranje ; katastrofa
(media ; communication challenge ; crisis communication ; disaster)
Sažetak
Katastrofe, krizne situacije koje predstavljaju direktnu ugrozu za živote, imovinu ljudi i okoliš, pokazuju kako je proces kriznog komuniciranja neizbježan i neizostavan dio upravljačkog procesa katastrofama čiji je cilj pravovremeno prepoznati, djelovati i sanirati negativne posljedice. U takvim okolnostima, mediji, kao jedna od najvažnijih ciljnih javnosti kriznog komuniciranja, imaju dvostruku ulogu, objekta i subjekta. Mediji nisu i ne bi trebali biti shvaćeni kao puki prenositelji informacija, već ravnopravni akter u upravljačkom procesu. Donositelji odluka i rukovoditelji prema medijima razvijaju posebnu vrstu komunkacije, koja u katastrofama, može imati različite rezultate. S jedne strane, mediji imaju ulogu kreatora javnog mnijenja s obzirom na dostupnost informacijama i načine na koji one mogu biti prenesene. S druge strane, važno je na koji način se pristupa medijima i imaju li oni akteri, koji sudjeluju u upravljačkom procesu, dovoljno znanja, vještina i senzibiliteta, ne samo za medije, već i za samu katastrofu. Mediji, stoga, predstavljaju veliki komunikacijski izazov, ne samo onim akterima koji s njima direktno komuniciraju, već i svim ostalim akterima koji sudjeluju u upravljačkom procesu. Na koji način mediji predstavljaju komunikacijski izazov u procesu kriznog komuniciranja u katastrofama i je li on savladiv ukoliko se poštuju postojeće smjernice i pravila u kriznom komuniciranju, pokazat će analiza poplava koja je, u svibnju 2014. godine, zahvatila Republiku Hrvatsku, Republiku Srbiju i Republiku Bosnu i Hercegovinu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište Edward Bernays