Pregled bibliografske jedinice broj: 853324
Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika
Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika // XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup / Stjepan Blažetin (ur.).
Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2015. str. 307.-328. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 853324 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučavanje gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika
(Teaching grammar in Croatian language course in secondary school)
Autori
Bjedov, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup
/ Stjepan Blažetin - Pečuh : Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2015, 307.-328.
ISBN
978-963-89731-1-5
Skup
XII. međunarodni kroatistički znanstveni skup
Mjesto i datum
Pečuh, Mađarska, 17.10.2014. - 18.10.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poučavanje gramatike; srednjoškolska nastava hrvatskoga jezika; metodički sustavi
(teaching grammar; Croatian language course in secondary school; methodological systems)
Sažetak
Tvrdnja da današnja srednjoškolska nastava jezika proživljava ozbiljnu krizu koja se dijelom reflektira u napuštanju nastave gramatike – antigramatiziranje poticajem su istraživanju poučavanja gramatike u srednjoškolskoj nastavi hrvatskoga jezika. U ovome je radu zanimanje usmjereno pitanju jesu li gramatički nastavni sadržaji zastupljeni u poučavanju hrvatskoga jezika kod ispitanih srednjoškolskih nastavnika, pri čemu se poglavito razmatra pitanje drže li ispitani nastavnici važnim ovladanost pojmom ili ovladanost uporabom. Također, u radu se istražuje koje metodičke sustave ispitanici ostvaruju. S obzirom na to, ciljem je ovoga rada utvrditi ostvaruju li ispitani srednjoškolski nastavnici hrvatskoga jezika metodičku koncepciju suvremene nastave gramatike u kojoj prevladava usmjerenost učeniku. U istraživanju je primijenjen metodološki postupkak ankete, a uzorak je obuhvatio 85 srednjoškolskih nastavnika hrvatskoga jezika pet županija Republike Hrvatske (Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Brodsko-posavske, Virovitičko-podravske i Požeško-slavonske). Rezultati su provedenoga istraživanja pokazali da ispitani srednjoškolski nastavnici poučavaju gramatičke sadržaje držeći ih važnim dijelom nastave hrvatskoga jezika. Također, u poučavanju gramatike ispitani srednjoškolski nastavnici primjenjuju različite metodičke sustave pri čemu se pretežitost odgovora često i uvijek uočava kod onih metodičkih sustava koji promiču aktivnu učenikovu ulogu (problemsko-stvaralački, integracijsko-korelacijski i lingvističko-komunikacijski).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija