Pregled bibliografske jedinice broj: 853315
Utjecaj strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i poslovnu uspješnost malih i srednjih poduzeća
Utjecaj strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i poslovnu uspješnost malih i srednjih poduzeća, 2012., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 853315 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i poslovnu uspješnost malih i srednjih poduzeća
(Influence of strategic networking on entrepreneurial orientation and business performance of small and medium sized enterprises)
Autori
Morić Milovanović, Bojan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.06
Godina
2012
Stranica
257
Mentor
Kolaković, Marko
Ključne riječi
Strateško umrežavanje; Poduzetnička orijentacija; Okolina; Poslovna uspješnost
(Strategic networking; Entrepreneurial orientation; External environment; Business performance)
Sažetak
U disertaciji su detaljno analizirani koncepti strateškog umrežavanja, poduzetničke orijentacije, okoline i poslovne uspješnosti. Posebna pozornost posvećena je utjecaju pojedinih odrednica strateškog umrežavanja i poduzetničke orijentacije na poslovnu uspješnost, uz okolinu kao posredne varijable. Na temelju analize dosadašnjih znanstvenih spoznaja definiran je strukturni model utjecaja strateškog umrežavanja na poduzetničku orijentaciju i poslovnu uspješnost, pri čemu su se također promatrali utjecaji okoline na strateško umrežavanje i poduzetničku orijentaciju. Kao pojedini elementi strukturnog modela analizirane su sljedeće odrednice strateškog umrežavanja: privrženost, povjerenje, reputacija, komunikacija i kooperacija ; poduzetničke orijentacije: inovativnost, proaktivnost, sklonost riziku, autonomija i kompetitivna agresivnost ; okolina: turbulentnost, suparništvo i dinamičnost ; poslovna uspješnost: financijski i nefinancijski pokazatelji. Sintezom analiziranih znanstvenih spoznaja definirane su i hipoteze istraživanja. Kako bi se testirale definirane hipoteze istraživanja, provedeno je empirijsko istraživanje na uzorku od 252 mala i srednja poduzeća iz raznih gospodarskih sektora Republike Hrvatske. Rezultati istraživanja upućuju na zaključak da definirani strukturni model pokazuje zadovoljavajuću razinu odgovaranja empirijskim podacima. Rezultirajući strukturni koeficijenti omogućili su donošenje zaključaka o potvrđivanju pojedinih hipoteza istraživanja. Naposljetku, disertacija je zaključena analizom i diskusijom teorijskih i praktičnih implikacija rezultata istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija